Gå til innhold

LUFTING AV KJØLEVANN E36 M50


the_stig
 Share

Anbefalte innlegg

Har i det siste luftet kjølesystemet rundt 5 ganger nå og er drita lei. Jeg har prøvd masse metoder blant annet bilen i en bakke, av med lufteskruen og korken til ekspansjonstanken, viften på 1 og full varme. Fyller på til det renner over og bobler kommer ut av luftehølet. Så har jeg prøvd med bilen igang, full guffe på viften og lar den gå seg driftsvarm med lufteskruen oppe slik at bobler kommer ut. Venter 10 minutt til jeg er sikker på at luften er ute. Varmen er veldig god i bilen den dagen jeg lufter kjølesystemet, og neste dag blåser den kaldt igjen og skiller mellom varm og kald luft hver 10ende minutt ca. Er det noen andre som sliter med dette? Hørte med en som sa det skulle være en lufteskrue med innsuget en plass men det finner jeg ikke på denne motoren.. har en mistanke om at det lekker en plass men jeg kan liksom ikke finne antydninger til det nå.. så veldig hyggeligt om noen skulle vært borti det samme problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite aktivitet her, men tror problemet er løst. Hvis noen skulle være borti dette her å finne dette innlegget så kan jeg informere om at det er lekk nederst på ekspansjonstanken. Der finnes en o-ring nederst på tanken som visstnok var vanlig at den sprakk ettersom jeg har kuket med lufting 5-6 ganger nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...