Gå til innhold

BMW E38 740 - B7 21" Alpina


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

Hello!

Driver å vurderer nye felger til sommern, og har fått et tilbud på nye 21" B7 Alpina felger til E38'n.. Da jeg er blank på dette med felger så må jeg spørre. :-)

Spørsmålet mitt er da om dette passer?

Det er egentlig til E65 men er muligheten der for å få det på E38 uten at det subber i hytt og pine?

Evnt. spacer, hvor mye ca?

Info om felgene:

Front alloy wheels: 21x9" ET23

Rear alloy wheels: 21x10.5" ET28

Dekk som er anbefalt disse felgene er 245/35/21 forran og 285/30/21 bak.

BMW 7-serie 94-

Boltsirkel: 5-120 - Et: 20 - Hub: 72,5 -Mål: B 12x1,50

BMW E65

Boltsirkel: 5-120 - Et: 24 - Hub: 72,5 -Mål: B 14x1,50

- Daniel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, tror du pusher den med denne kombinasjonen. ikke bare pga av dimensjonen men også fordi du bor i Oslo :) jeg kjører på Zito Titan (sølv varianten) med kombinasjonen 245/40/19 forran og 275/40/19 bak og det er såvidt noe subbing ute i hjulbuen i de verste dumpene (subber i noe sånn antirust foring som er lagt inn) En svenske borti gata her har 20" toms versjonen av de felgene du kikker på, og han sier det subber noe avogtil.

Mulig jeg er utrykker meg litt uklart her, men poenget er, at du får ikke så mye subbing antageligvis når du kjører i byen, men med så lav profil kjører du istykker foringene dine relativt kjapt, derfor jeg er på 19". Når du er ute å kjører på motorveiene, feks i retning sverige, så får du subbing når du ligger i 120 og treffer de laange myke dumpene og telehiv i veien, og det kan være ganske ille!

Nå kommer jeg ikke på ET i farten på mine, så må ta et forbehold der, om at det er mulig du klarer det fordi det er mere plass på innsiden av hjulbrønnen en jeg husker. Også en annen ting, smart å ikke gå noe særlig over 245 på fordekkene dine, for det sporer noe jævlig ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Bimmer740! :-)

Jeg har selv 235/35/19 forran og 275/40/19 bak, jeg har ALDRI opplevd subbing hverken forran eller bak, og i sommer var jeg og kompiser ofte på "horesafari" i sentrum og kjørte ofte med full bil rundtom i sentrum uten noe subbing.. =) Ellers til og fra Sverige, noe det også ble mye av med sommerhjula på, så var vi 4 stk i bilen og maaasse svenskehandel ombord, kjørte innom vekta som viste 2640 kg.. NOE over tillatt totalvekt på kjøretøyet.. :P

Jeg har lyst på Alpina felger og har alltid vært bestemt på at 20" alpina SKAL på en gang, men da jeg så E38 med 21" Alpina, da falt jeg av stolen og ble forelsket! :-D

Fant denne nå mens jeg skrev dette:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1262536

Er vel fult mulig for meg også da? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå til. Ingenting å vente med. Om du takler at du mister litt komfort, kan du evt gå ned på dekkbredde og få deg litt strekk, så får du en barsk look.

Felgene får du jo solgt igjen likevel..

Jeg selv har 11" bakfelg på min E39, så skal ikke være problem med dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

jeg bruker ikke noen form for spacere nei.

Bare snakker av erfaring, når det gjelder store dekk og dårlige norske veier :-) tenker komfort og slitasje!

Meget mulig du får på de 21" Alpina felgene, beste er sef om du har mulighet til å teste dekk bak før du bestemmer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå til. Ingenting å vente med. Om du takler at du mister litt komfort, kan du evt gå ned på dekkbredde og få deg litt strekk, så får du en barsk look.

Felgene får du jo solgt igjen likevel..

Jeg selv har 11" bakfelg på min E39, så skal ikke være problem med dine.

11" på E39 jah.. Da burde jeg klare å få på 10,5 på E38'n.. :-)

Vet jeg mister komfort og støynivået går opp, men jeg er forsatt ung og har ikke lagt ifra meg "ungdomskjørings stilen" ( mye gass, høy fart i svinger, gode nedbremsninger osv ).. Støy = oppgradering av musikk-anlegg i bilen.. :-)

Om jeg velger å gå for dekkstrekk så vil jo hjula bli mindre i toppkanten som kanskje vil forhindre den evnt. subbinga? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

jeg bruker ikke noen form for spacere nei.

Bare snakker av erfaring, når det gjelder store dekk og dårlige norske veier :-) tenker komfort og slitasje!

Meget mulig du får på de 21" Alpina felgene, beste er sef om du har mulighet til å teste dekk bak før du bestemmer deg?

Ukay, men når det subber hos deg, hva subber det i? Jeg fatter ikke at det kan subbe hos deg når det ikke gjør det hos meg.. :-s

Har desverre ikke noe mulighet til å prøve felgene før kjøp, dette bestilles ifra England.. :-)

Jeg vil tro slitasjen vil gå ned for min del om jeg kjøper SÅ dyre felger, for jeg vil ikke tørre å kjøre gris med dem da de er greit dyre.. Hehe :-)

Vi må møtes en dag, må se på bilen din :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, tror ikke du skal tenke for mye på hvorfor det subber hos meg og ikke hos deg, kan være alt fra stivheten på støtdemperne til ET på felgene vettu :) subber ikke i selve karrosseriet men subber i en sånn slags list som er lagt på for å forhindre at det legger seg søle opp under hjulbuen bak. en annen ting som kan være greit å være oppmerksom på er at når du har liten profil så er det endel lettere å slå skader i felgene, spesielt på de latterlig dårlige trikkeskinnene vi har her i Oslo, flere steder ligger de jo mere over veien en under.

Når alt dette er sagt, så er jeg ikke uenig i at de felgene du kikker på er rå altså, er griserå! Vil bare gjøre deg oppmerksom på "merkostanden" av å kjøre på norske krøterstier hehe.

Vi må få til et treff en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere snakker veldig mye om bredde på felger og dekkstørrelse, men det har jo veldig lite å si om ikke innpress er oppgitt! :)

Få opp øya gutt!! Innpresset står da visserligen øverst i tråden her.

Ikke gi ut noen annonse om du er bestemt på felgene selv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...