Gå til innhold

Lang tid før oljetrykk kommer på m30


destroyy
 Share

Anbefalte innlegg

Aldrig godt og vite va du har mikset sammen. Men ja den omfatter e34 e32 men mener og huske det var en tilsvarende på den gammle typen. Vis du har modelen med uttak til olje kjøler kan det være den(husker ikke om den er termostatstyrt). Men grunnen til at bmw altig monterte oljekjøleren helt nede foran radiatoren var at det ellers kunne bli problemer med at oljen rant tilbake ved stopp. Så mulig du har oljekjøleren høyt opp.

Hvis du har turbon montert nede, kan det være at du sliter med at oljen på trykk siden render ned til turbo nivået når du stopper. Kan jo prøve og legge olje tilføselen til turbon i en sløyfe over toppdeksel nivå og se om det hjelper, eller sette på en trykkventil som åpner ved ca.05.-1 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljekjøler og slikt er på samme sted som ifjor, så problemet ligger nok ikke der. Får skru løs filterhuset etterpå å kikke litt

Eneste jeg har endret på er at jeg shimsa ene fjæra på oljepumpa for mer trykk, men fjernet den igår for å se om det hjalp, men ingen forskjell. Fortsatt 10sec før trykket kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det enkle først. Har du prøvd med en annen oljetrykk bryter. Den kan begyne og bli tett, så det tar litt tid før trykket bygger seg opp der. Hvis du ikke har en ny, er den lik på mange wv biler. Boble, golf,passat,polo ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Tror jaggu jeg fant feilen, var en ventil i holderen til oljefilteret som ikke vil lukke skikkelig pga den var ødelagt, den sitter på veien inn i filteret så satser på det er feilen å bestiller nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...