Gå til innhold

E30 2dørs 325 mtech2


Bjørnar- E30
 Share

Anbefalte innlegg

Lager ny tråd til bilen, ble bare noe rot i den gamle. Er en original 325 1991 mod.

Bilen kom fra tyskland, importert av m-teknikk, godkjente den selv i norge, til de som lurer betalte jeg 20 000 i engangsavgift.

Har tatt litt rust på bilen men skal ta alt helt skikkeli i vinter. Planen er å få pusst opp bilen og få en skikkelig strøken mtech 2 bil. S50 er også planlagt men blir ikke denne vintern.

Liste med ting jeg har gjort til nå ;

Powerflex i bakstilling.

Skiftet div. Foringer.

Nye hjullagre framme og bak

Nye bremsesko og wire

Diverse nye bremserør

Nye bremseskjold bak

Nye bilstein b8 framme og bak, og 40 mm senk ( godkjent i vognkort)

Kjøpt inn gs retro felger.

Nye topplagre bak

Skifta regreim, vannpumpe og strammer.

Montert sorte hella de.

Liste med ting som skal gjøres med bilen i første omgang ;

Ta alt rust.

Lakkes ( i svart kanskje noe coxgrå i fargen litt usikker)

Full mtech 2

Senkes ned litt til fremme.

Inn med evo stoler

Få på ny diffbrems.

Nye bremser.

Shortshift.

++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder av ting som er gjort :

Bilen når jeg henta den :

post-68779-0-20141500-1413966343_thumb.j

Opp på bukken, tatt av bakstilling, sandblåst den g grunna den, skifta hjullagre i bakstilling, og satt i Powerflex på de store foringene og nye originalforinger i svingarmene og div annet nytt, også sandblåst noen punkter og grunnet ;

post-68779-0-94890000-1413966415_thumb.jpost-68779-0-88076900-1413966611_thumb.j

post-68779-0-56422200-1413966659_thumb.j

post-68779-0-75179400-1413966743_thumb.j

post-68779-0-15512700-1413966786_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har tips / innspill er det bare å komme med, ang nye bremser tror jeg at jeg skal gå for et kitt fra brembo som er godkjent for 330 hk, de har et kitt som passer 4 bolt, så da slipper jeg å bygge om til 5 bolt..

Ang lakk tror jeg kanskje at jeg vil gå for fargen diamantschwartz, men er kanskjelitt kjedli så lurte på om jeg skulle ha i littcoxgrå i lakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg he omsveiste grenrøyr som passe i e30 t deg om du ska ha s50 :)

Ja ska ha s50 ittekvert, men bli nok me å lakka bilen å nytt interiør å alt då ska gjeras i vintar, så fer eg sjå t neste vintar om pengan strekke t t s motor, veldi usikkar ennå på koss motor eg ska ha, men kan bli interesant å sjå kos d bli me s54 i din, d hadde jo vært d råaste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt selv på om det er noen forskjell på 91 og de eldre facelift modellene, er kanskje bare jeg som ikke har lagt merke til forbedringene da? Bilen er førstegangs registrert i tyskland i januar i 91, så kan jo være produsert i 90 da.. Men er ihvertfall 91 modell i vognkort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ska ha s50 ittekvert, men bli nok me å lakka bilen å nytt interiør å alt då ska gjeras i vintar, så fer eg sjå t neste vintar om pengan strekke t t s motor, veldi usikkar ennå på koss motor eg ska ha, men kan bli interesant å sjå kos d bli me s54 i din, d hadde jo vært d råaste :)

Ja fer håba at an greie å riva løus bakhjulan me s54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...