Gå til innhold

Ladeproblem E46 330ci!!


Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et MEGET merketlig problem med bilen min.

For 2.5 uker siden kom ladelyset på, og bilen ble sendt til Sandven for diagnose(grunnet bruktbilgaranti)

De konkluderte såklart med dynamo, samme som jeg hadde gjort.

Fikk ny dynamo igår og ble skiftet. Starter bilen: Alt ok!

Kjørte i hele går, alt ok. Gikk ut på kvelden for å kjøre, men da gikk ikke ladelyset av! Stoppet så bilen med en gang, og startet igjen. Lyset gikk av.

Kjørte hjem, ingen lys. Imorges går jeg ut for å kjøre til jobb, starter uten problemer og lyset slukker med en gang.

Ingen problem neste 2 oppstartene iløpet av dagen, men når jeg stopper utenfor butikken og starter igjen så vil ikke lyset gå av!

Prøver stopp og start flere ganger, og plutselig går lyset av #-o

Noen ideer?! Forstår faktisk ingenting. Dynamo lader fint når ladelyset går av: 14.1V idle

Når ladelyset lyser, lader det ikke: 12.3V.

Batteri har 12.3-12.5 på hviling.

Mvh Julian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nå dratt tilbake til de som byttet dynamoen i vertfall.

e46 er såpass ny at jeg regner med de har ladestrøm som er styrt av en styreenhet. Hvordan dette systemet egentlig funker på bmw er jeg usikker på, men det kan jo være noe tull der. På slike systemer går ikke nødvendigvis spenningen til d+ på dynamoen gjennom ladelampa heller. Da lampa kan styres fra styreenheten. Sikkert noen her som har peiling på hvordan dette fungerer og kanskje har et koblingsskjema over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...