Gå til innhold

Jås sin E21


Jås
 Share

Anbefalte innlegg

Kan prøve å lage en liten tråd om oppussingsobjektet mitt,en 81 modell 316 med 1,8l motor i originalt... :)
Blir langtidsprosjekt,planen er å ha den klar til den er veteran,men blir den ferdig før gjør ikke det noe.. :)
Har alltid likt disse bilene,og fikk tak et objekt som virket bra,men selfølgelig noe rust...og når en først begynner å pirke så finner en mer...hehe.. :)

Slik så vertfall bilen ut når jeg hentet den:
dpp6hj0aq6sgomyvmndl.jpg

Der var noe rust som viste godt,blant annet begge forskjermer,og venstre hjulbue bak.
0sj7ey7j2exftanoiixf.jpg

Kanalen på den sida var og såpass dårlig at jeg bestemte meg for å bytte den.

1jxiaqok1ceq0tdb30ab.jpg
o2t9p3y4ca2mwdnmfv5l.jpg
q3vkj1twwdunff6z3hf9.jpg

Måtte jo rive ut interiøret for å sjekke der,og fant naturligvis litt rust der og. Dette er vel det største hullet...:

vl5uv23ucdyg6nfjopba.jpg

Ellers er der etpar hull i hjulhus bak,et foran og et bak i hver...mye godt arbeid... :)
xb9wgah3ym8w2jpkw1aj.jpg


Fortsettelse følger.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har ifølge biltilsynet bare hatt to eiere før meg,om det stemmer så er jo det en bragd i seg selv...:D Den har gått ca 180000,og serviceheftet er fulgt ganske bra...hehe..:)

Har inne søknad om å få bygd om til 2-liter,og virket som det ikke skulle være noe problem. Har søkt om å sette inn sekser,men lurer heller på å bruke m10b20 motoren som står i nå. Den må vertfall få ei overhaling da den er satt sammen med silikon i alle pakninger,og ikke går slik den skal.

Her er litt flere bilder,har skjært vekk det dårlige på hjulbuen :

3b7h7o7xss9ol9zu8sz7.jpg

Og fått delvis på ny innerbue:

6mag2pwqalwzyjye2jnj.jpg

Ny kanal er og på vei på:

iqnrkjce8s31u2mtsz7e.jpg

Såg antydning til brunt rundt sideruta og bakruta så plukket ut disse og fikk rett :

vp33l5tudw8thtkerykn.jpg

71902mq6gtwyn929gtex.jpg

Her skal dere få noe å flire av,"verkstedet" mitt...;)

a63dhgyulo5don85qofd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,ja skal ikke mangle på arbeid...;)

Ser vel for meg bilen egentli ja,ikke noe voldsomt,men litt senk,ny lakk self,mest sannsynlig i samme farge da jeg synes den er fin. Skal og ha tak i bbs felger,enten ekte eller fake,krysseik....disse passer perfekt til e21..:) Ellers vil jeg ha clean look på den tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arti med flere e21:) en kompis har en e21 315 holder på og bygge m10b20 turbo i den nå;) senk og felger gjør det meste på gammel bmw trenger ikke så mye mer:)

lykke til vidre..

Takker...:)

Turbo hadde vært noe,men vil ha godkjent bil,orker ikke masse styr hver gang den skal til kontroll,eller om det skulle skje noe....hvordan er det å få godkjent noe slikt med turbo egentli?

Og senk og felger er egentli det meste som skal til,sant det...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsomt å se andre også med disse bilene :) har en nylakka e21 316 selv :)

Ja ny lakk blir det her og,men når er ikke godt å si desverre...:)

Var enklere når jeg jobbet på verksted,alle bilene mine fikk ny lakk....hehe...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdte på å kjøpe en e21 323i for mange år siden, men slo det fra meg da jeg åpnet panseret og fant en firesylindra toliter der :lol: Nedtur opp og i mente, menmen. Er helt sikker på at dette blir kjempelekkert til slutt. Helt original med senk og 15' BBS RS kan jo være resepten her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdte på å kjøpe en e21 323i for mange år siden, men slo det fra meg da jeg åpnet panseret og fant en firesylindra toliter der :lol: Nedtur opp og i mente, menmen. Er helt sikker på at dette blir kjempelekkert til slutt. Helt original med senk og 15' BBS RS kan jo være resepten her...

Hehe,ja har mest lyst på sekser,er liksom bmw-lyden over alle...:)

Blir mest mulig original ja,men er usikker på om jeg vil beholde chromen eller hva jeg skal gjøre med den....Tror det kan bli fint både med chrome,og med svart isteden for den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...