Gå til innhold

e30 320/325 "M3"


kamro
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal være ærlig og fortelle at jeg hatet e30 før, har hatt masse bmwer men aldri en e30.

Jeg var heller ikke så aktiv på bimmers, men for noen måneder siden satt jeg og ville sjekke litt på prosjekter osv inne på forumet, fant tråden til Leif Harrald hvor han hadde bygget en e30 til "M3", satt og leste meg igjennom hele tråden og ble helt forelsket i resultatet. Jeg ble bombesikker på at jeg også skal lage meg noe lignende og gikk til aksjon etter e30. Jeg kunne bare ha kjøpt meg en original m3, men det kicket man får av å tenke på at man selv skal bygge og lage bilen, er det jeg vil ha:).

Gikk så til innkjøp av en 320 86 modell i "grei" (ungdommskjørt) stand. Planene var å sette bort denne for rustsveising, bredding og lakkering da Kjellke i forumet tok kontakt med meg og ville bytte mot sin e30 som var delvis breddet og tatt det meste av rust på. Vi fikk til en avtale hvor jeg betalte imellom og begge parter var fornøyde, for litt over en uke siden reiste jeg da med denne 320en til ålesund for å bytte med kjellke, kjempefin tur med masse fine fjell osv (har ikke sånt i asker og bærum:P). I ålesund fikk vi flyttet over motor og gir fra min til m3en (jeg bare kaller den m3). Så var det en fin tur hjemover. Litt skummelt var det, fordi shortshiften var montert litt for langt ned slik at den skrapet borti mellomakselen så i 5 gir måtte jeg holde den i en spesiell posisjon hele veien hjem:( (kan garantere at det er mer slitsomt enn en treningsøkt på elixia).

Fikk kommet meg trygt hjem og skulle ta en liten prøvetur med lillebror (15 år og elsker bmw) i gata, kjørte over første dumpa og hørte klunk, pling, dunk, pling pling pling pling:P, et eller annet shortshift feste som hoppet av, har nye deler liggende:).

Her har dere ihvertfall bilder av bilen da:

hu6jdydu6l1j5fo5zso6.jpg

igz9ufv1wo7fxntfvynu.jpg

pyjmeh7g65uf28dx8umv.jpg

Planer:

sette inn m20b25 med turbo, 330 brembo bremser foran, sperra diff, skinninteriør, montere og gjøre eksteriør ferdig og andre ting som dukker opp.

det står 325 inderstell på denne nå med powerflex foringer osv.

kom med innspill, anbefalinger,ris og ros:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, det skjønte jeg ikke helt, er det ikke bare å sette på en c-stolpe i stål og sveise fast?

Nei, du mangler en stor bit av øvre del på bakskjermene - se der jeg har ringet rundt.

C-stolpen skal skjøtes mot denne biten samt at bakluka hviler på denne delen bakover mot baklysene på toppen av skjermen.

f1jhzwlhc5bvfzix3nbu.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pratet med leif harald igår og han mente det skulle la seg gjøre uten den skjøtedelen, har vært og bestilt sorte nyrer, rattnav, nye slanger til motor, lyktesenkere osv, har også komplett sportskinninteriør som skal monteres etter hellakkering.

det jeg mangler nå er: c-stolpe, m3 sideskjørt, bagasjelokk, m3 spoiler, og ny bakfanger....ja også sorte de lykter og nye lykter bak, noen som har noe å selge?:), bare å sende pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pratet med leif harald igår og han mente det skulle la seg gjøre uten den skjøtedelen, har vært og bestilt sorte nyrer, rattnav, nye slanger til motor, lyktesenkere osv, har også komplett sportskinninteriør som skal monteres etter hellakkering.

det jeg mangler nå er: c-stolpe, m3 sideskjørt, bagasjelokk, m3 spoiler, og ny bakfanger....ja også sorte de lykter og nye lykter bak, noen som har noe å selge?:), bare å sende pm.

Alt går, men det blir ikke skikkelig bra uten å bytte til originale skjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...