Gunnar Skrevet September 27, 2003 Share Skrevet September 27, 2003 BMW vant 5 av 12 mulige klasser i "International Engine of the Year 2002" som ble arrangert i Stuttgart 15. mai 2002: - 2.5-liter til 3-liter: BMW 3-liter R6 - 330i, 530i. - 3-liter til 4-liter: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé. - Over 4-liter: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li. - Beste nye motor: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li. - International Engine of the Year 2002: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li. Dette er ganske enkelt imponerende for alle og enhver. Utrolig nok beynner det å bli en tradisjon at BMW raker med seg titler fra motorkåringer. I fjor (2001) så lista slik ut: - 2.5-liter til 3-liter: BMW 3-liter R6 - 330i, 530i. - 3-liter til 4-liter: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé. - Beste nye motor: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé. - International Engine of the Year 2002: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé. En av dommerne, C. Van Tune, var tydeligvis ikke i tvil om hvilken motor som burde vunnet, og hadde følgende å si om BMW's 3.2-liter etter 2002-kåringen: "Last year's International Engine of the Year is still the champ of this class! No turbos, no supercharger, just great design." Men, det var da en annen BMW-motor som vant, så vi klager ikke, gjør vi vel? Hva 3-literen angår hadde han dette å si: "Smooth, torque power everywhere in the rev-range. A great engine for sports, luxury, and utility vehicles." Wards Auto World Magazine kåra i januar 2002 begge disse motorene til vinnerplasser i klassen "De 10 beste motorene i 2002". (Artikkel opprinnelig publishert 12. desember 2002) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 27, 2003 Forfatter Share Skrevet September 27, 2003 BMW vant 5 av 12 mulige klasser i "International Engine of the Year 2002" som ble arrangert i Stuttgart 15. mai 2002: - 2.5-liter til 3-liter: BMW 3-liter R6 - 330i, 530i. - 3-liter til 4-liter: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé. - Over 4-liter: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li. - Beste nye motor: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li. - International Engine of the Year 2002: BMW 4.4-liter V8 - 745i, 745Li. Dette er ganske enkelt imponerende for alle og enhver. Utrolig nok beynner det å bli en tradisjon at BMW raker med seg titler fra motorkåringer. I fjor (2001) så lista slik ut: - 2.5-liter til 3-liter: BMW 3-liter R6 - 330i, 530i. - 3-liter til 4-liter: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé. - Beste nye motor: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé. - International Engine of the Year 2002: BMW 3.2-liter R6 - M3, M3 cab, M roadster, M coupé. En av dommerne, C. Van Tune, var tydeligvis ikke i tvil om hvilken motor som burde vunnet, og hadde følgende å si om BMW's 3.2-liter etter 2002-kåringen: "Last year's International Engine of the Year is still the champ of this class! No turbos, no supercharger, just great design." Men, det var da en annen BMW-motor som vant, så vi klager ikke, gjør vi vel? Hva 3-literen angår hadde han dette å si: "Smooth, torque power everywhere in the rev-range. A great engine for sports, luxury, and utility vehicles." Wards Auto World Magazine kåra i januar 2002 begge disse motorene til vinnerplasser i klassen "De 10 beste motorene i 2002". (Artikkel opprinnelig publishert 12. desember 2002) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå