Gå til innhold

Ungdommsbil?

bimmerboy
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg går ut ifra at du mener E36.

Det er veldig mange is'er til salgs for tiden, og du kan få en bra bil til en relativt god pris. Motoren er en slitesterk, hissig firer som er rimelig å holde i drift. Du bør sjekke forsikringen før du kjøper, det kan fort bli dyrt med kasko på en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut ifra at du mener E36.

Det er veldig mange is'er til salgs for tiden, og du kan få en bra bil til en relativt god pris. Motoren er en slitesterk, hissig firer som er rimelig å holde i drift. Du bør sjekke forsikringen før du kjøper, det kan fort bli dyrt med kasko på en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er delte meninger om chiptrimming av denne motoren (og de fleste andre sugemotorer).

Noen mener at det ikke har noe for seg, mens andre mener at motoren oppfører seg noe bedre med chip, uten at effekten påvirkes noe særlig.

Turtallsperren blir også flyttet litt opp når du chipper den, dette kan være en fordel ved banekjøring.

En chip koster vel fra 2500kr og litt oppover.

Et annet alternativ er å skift til sportskammer. Jeg har et slikt sett til salgs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er delte meninger om chiptrimming av denne motoren (og de fleste andre sugemotorer).

Noen mener at det ikke har noe for seg, mens andre mener at motoren oppfører seg noe bedre med chip, uten at effekten påvirkes noe særlig.

Turtallsperren blir også flyttet litt opp når du chipper den, dette kan være en fordel ved banekjøring.

En chip koster vel fra 2500kr og litt oppover.

Et annet alternativ er å skift til sportskammer. Jeg har et slikt sett til salgs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektanlegg gir nok bare en grommere lyd, jeg har en Sebring potte på min og er veldig fornøyd med lyden fra denne.

M42 motoren har orginalt grenrør, så det er nok lite og hente her også.

Sportskammer har en annen kurve/annet løft på kammen, slik at den kan slippe inn mer drivstoff, som igjen gir mere effekt. Jeg tror du kan få ca.10hk med slike kammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektanlegg gir nok bare en grommere lyd, jeg har en Sebring potte på min og er veldig fornøyd med lyden fra denne.

M42 motoren har orginalt grenrør, så det er nok lite og hente her også.

Sportskammer har en annen kurve/annet løft på kammen, slik at den kan slippe inn mer drivstoff, som igjen gir mere effekt. Jeg tror du kan få ca.10hk med slike kammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Sportskammer er sagt og skulle gi 16-20 hk mere. Men akselerasjonen blir vesentlig bedre :)

Det hørtes litt mye ut.

Kelleners settet mitt (kammer, filter, chip og effektpotte) skal gi 20Hk, så visst jeg hadde fått 10-15hk av bare kammene så hadde jeg vært fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo forskjellige grader på "sportskammer" også. Noen kan være skikkelig hvasse og vil derfor gi en kraftig effekttopp på høyt turtall, så en økning på 20hk på topp burde vel ikke være umulig. Men problemet da er at effektkurven blir veldig spiss, og motoren vil sannsynligvis svive dårlig på tomgang, samt at den vil dra enda dårligere langt nede i registeret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...