Gå til innhold

Ventil løftere


Anbefalte innlegg

Skrevet

E det sant at bmw har en fabrikkfeil når det gjelder ventil løftere??

Hørte av en kamerat at d eldre bmw mod hadde slike feil, har en bmw 318i 91 mod...

Va på verkested, dem sa at ventil løfteran mine var slitt og dem måtte byttes, koster rundt 5000-6000 med arbeid...

Skrevet

E det sant at bmw har en fabrikkfeil når det gjelder ventil løftere??

Hørte av en kamerat at d eldre bmw mod hadde slike feil, har en bmw 318i 91 mod...

Va på verkested, dem sa at ventil løfteran mine var slitt og dem måtte byttes, koster rundt 5000-6000 med arbeid...

Skrevet

Tjah. Det er vel ganske normalt at ventilløfterne blir slitt uansett hva slags fabrikat motoren er. Kan ikke si jeg har hørt noe spesielt mer om det på BMW enn på andre motorer, egentlig...

Bytte er nok fort dyrt, ja. De bruker nesten en dag (5-6 timer) pluss deler på det. Du kan jo prøve noen vidundermiddel mot det. Har diskutert noe i samme gata her: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=317&start=15

Skrevet

Tjah. Det er vel ganske normalt at ventilløfterne blir slitt uansett hva slags fabrikat motoren er. Kan ikke si jeg har hørt noe spesielt mer om det på BMW enn på andre motorer, egentlig...

Bytte er nok fort dyrt, ja. De bruker nesten en dag (5-6 timer) pluss deler på det. Du kan jo prøve noen vidundermiddel mot det. Har diskutert noe i samme gata her: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=317&start=15

Skrevet
E det sant at bmw har en fabrikkfeil når det gjelder ventil løftere??

Hørte av en kamerat at d eldre bmw mod hadde slike feil, har en bmw 318i 91 mod...

Det sies at 318i med M40 motoren har dårlig kamaksling, så det er ikke utenkelig at ventilløfterene blir slitt også, de ligger tross alt oppå knastene på kammen :wink:

Det går an å bygge om til rullekam, som er en mye bedre løsning, tror de nyere utgavene (M43) har dette.

Min første bil var en 76mod. Ford Taunus 2.0

På den bilen hoppet en vippearm av p.g.a slitasje på kam og vippearm, dette skjedde i 160km/t, skal si det ble bråstopp :shock:

Når jeg åpnet motoren var den helt hvitt i forbrenningskammeret og ned i eksosmanifoilen, ingen antydninger til sot der i gården :)

Skrevet
E det sant at bmw har en fabrikkfeil når det gjelder ventil løftere??

Hørte av en kamerat at d eldre bmw mod hadde slike feil, har en bmw 318i 91 mod...

Det sies at 318i med M40 motoren har dårlig kamaksling, så det er ikke utenkelig at ventilløfterene blir slitt også, de ligger tross alt oppå knastene på kammen :wink:

Det går an å bygge om til rullekam, som er en mye bedre løsning, tror de nyere utgavene (M43) har dette.

Min første bil var en 76mod. Ford Taunus 2.0

På den bilen hoppet en vippearm av p.g.a slitasje på kam og vippearm, dette skjedde i 160km/t, skal si det ble bråstopp :shock:

Når jeg åpnet motoren var den helt hvitt i forbrenningskammeret og ned i eksosmanifoilen, ingen antydninger til sot der i gården :)

Skrevet

Ok, takk for hjelpa :wink:

Men hvor får jeg kjøpt disse forte og protec-rens??

Noe peiling??

Resten av oljan finner jeg sikkert på stasjonen...

Skrevet

Ok, takk for hjelpa :wink:

Men hvor får jeg kjøpt disse forte og protec-rens??

Noe peiling??

Resten av oljan finner jeg sikkert på stasjonen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...