Gå til innhold

Ulyd, varme bremser?


Gjest Øyvind
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg har kjørt en liten stund med bilen kommer det en forferdelig ulyd/hylelyd. Bremsene ble skiftet for ikke så lenge siden og jeg har hørt at det er de som lager lyden når de blir varme. Hvor lang tid tar det i så før lyden går bort? Finnes det noe som kan gjøres for å få den bort? Lyden (hylende/kvinende lyd) er så fryktelig irriterende....Noen andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har kjørt en liten stund med bilen kommer det en forferdelig ulyd/hylelyd. Bremsene ble skiftet for ikke så lenge siden og jeg har hørt at det er de som lager lyden når de blir varme. Hvor lang tid tar det i så før lyden går bort? Finnes det noe som kan gjøres for å få den bort? Lyden (hylende/kvinende lyd) er så fryktelig irriterende....Noen andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen garanti for at lyden går bort selv om klossene slites mer, uten at du gjør noe. Virker som slike ting kan komme og gå...

Kobberpasta mellom kalipper og klosser pleier å være et vellykket triks for å få bort hyling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen garanti for at lyden går bort selv om klossene slites mer, uten at du gjør noe. Virker som slike ting kan komme og gå...

Kobberpasta mellom kalipper og klosser pleier å være et vellykket triks for å få bort hyling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Har samme problemet på min E39... men i motsettning til deg, hyler bremsene mest når dem er kalde... fryktelig irriterende, er så ille at folk snur seg etter meg når jeg bremser. skulle gitt mye for å bli kvitt dette... smøre klossene inn med grease?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har disse

Dempingsplater mot bremseskrik, universal

Produsert i et spesielt gummimateriale som tåler høy varme, og som effektivt demper vibrasjonslyder fra bremsebelegg. Selvklebende og klippes lettvint til riktig format. Leveres i sett på 4 plater.

59201luy8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ofte å file en skrå kant på klossene. Hvis du ser på feks. EBC klosser så har de dette orginalt.

Det er noen ganger klossene og skivene faktisk ikke går godt sammen, da får du hyling uansett. Dette kommer av for harde klosser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk fjærsettene som setter press på calipperen. er disse veldig slitt så får du hyling. hadde inne en bmw 320 E36 på verkstedet der jeg jobber og da var det faktisk bare å bytte fjærsettet bak så ble lydene borte. men det jeg ville gjort er å legge en stripe med dobbelsidig tape på baksiden av klossene. funker som fy. vw har dette orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...