Gå til innhold

abs feil


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

abs lampen min lyser, og abs har sluttet å virke.kom etter at jeg spylte bilen med høytrykk..

noen som vet hva som kan være feil?

Og hvordan nullstille servicecomputer på service kontakt, vet det er til jord men er usikker på hvilken kontakt i service utakket?

det er en 33116. 93 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abs lampen min lyser, og abs har sluttet å virke.kom etter at jeg spylte bilen med høytrykk..

noen som vet hva som kan være feil?

Og hvordan nullstille servicecomputer på service kontakt, vet det er til jord men er usikker på hvilken kontakt i service utakket?

det er en 33116. 93 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis kommet skit mellom abs-giver og bremseskivenskiven. Giveren sitter på innsiden av skiven. Sitter sikkert med en enkelt liten umbrakoskru? Veldig enkel jobb, lett å komme til.

Husk å ikke bruk rengjøring med fett i. Kan skape ujevne bremser i ettertid.

Om dette ikke gir resultat, sjekk kabel fra giver som går inn igjennom innerskjerm. Kan jo ha vært slitt, og fått "nådestøtet" under spyling.

Tips til høytrykksspyling av bil; hold minst en avstand på 70cm fra bilen. Dette fordi at vannstrålen vil fungere som sandblåser på lakken, og pakkninger rundt vindu og dører vil kunne ta skade. Det går også kabler til bremsene som ikke har godt av for høyt trykk :wink: .

Ved stiming, bør temperatur ikke være over 45-50*C. Evt.voks på bilen slipper ved høyere temperatur, og lakken mister dermed beskyttelsen sin. Vær obs på at mange bensinstasjoner har alt for høyt trykk og temperatur på sitt utstyr. Det ser effektivt ut når jobben blir gjort, men det er ikke bra for bilen. Dette gjelder også såkalte børsteløse maskiner. De er som oftest veldig brutal mot bilen. Prøvde dette kun en gang, og dekaler på bilen ble spylt av. Trykte på nødstoppen da jeg hørte vannstrålen mot lakken. Ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis kommet skit mellom abs-giver og bremseskivenskiven. Giveren sitter på innsiden av skiven. Sitter sikkert med en enkelt liten umbrakoskru? Veldig enkel jobb, lett å komme til.

Husk å ikke bruk rengjøring med fett i. Kan skape ujevne bremser i ettertid.

Om dette ikke gir resultat, sjekk kabel fra giver som går inn igjennom innerskjerm. Kan jo ha vært slitt, og fått "nådestøtet" under spyling.

Tips til høytrykksspyling av bil; hold minst en avstand på 70cm fra bilen. Dette fordi at vannstrålen vil fungere som sandblåser på lakken, og pakkninger rundt vindu og dører vil kunne ta skade. Det går også kabler til bremsene som ikke har godt av for høyt trykk :wink: .

Ved stiming, bør temperatur ikke være over 45-50*C. Evt.voks på bilen slipper ved høyere temperatur, og lakken mister dermed beskyttelsen sin. Vær obs på at mange bensinstasjoner har alt for høyt trykk og temperatur på sitt utstyr. Det ser effektivt ut når jobben blir gjort, men det er ikke bra for bilen. Dette gjelder også såkalte børsteløse maskiner. De er som oftest veldig brutal mot bilen. Prøvde dette kun en gang, og dekaler på bilen ble spylt av. Trykte på nødstoppen da jeg hørte vannstrålen mot lakken. Ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette så tror jeg det skulle ordne seg. Alt du trenger er en liten kabel stump.....

Øøøøø... så skulle jeg liksom legge inn et bilde med beskrivelse da, men fikk jeg jo ikke til.....he he...

Skal ordne bilde, men du skal jorde hull nr 7, skal være merket tror jeg, i service kontakten.

Dette hullet er litt forskjellig plassert, før og etter 1988 mod.

Før -88 finner du den i sirkel nr 2 utenifra, etter -88 finner du den i den yterste sirkelen.

Så skal du skru på tenningen(IKKE START MOTOREN), vente 5-10 sek, så skal alle de grønne lampene i service indikatoren tennes og de gule/røde slukkes. Så kan du skru av tenningen.....

Obs!!! Ikke gjør dette om du ikke er 1000% sikker på at du tar riktig hull i service kontakten.

Ferdig...... :wink:

Skal prøve å få lagt inn det bilde med beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette så tror jeg det skulle ordne seg. Alt du trenger er en liten kabel stump.....

Øøøøø... så skulle jeg liksom legge inn et bilde med beskrivelse da, men fikk jeg jo ikke til.....he he...

Skal ordne bilde, men du skal jorde hull nr 7, skal være merket tror jeg, i service kontakten.

Dette hullet er litt forskjellig plassert, før og etter 1988 mod.

Før -88 finner du den i sirkel nr 2 utenifra, etter -88 finner du den i den yterste sirkelen.

Så skal du skru på tenningen(IKKE START MOTOREN), vente 5-10 sek, så skal alle de grønne lampene i service indikatoren tennes og de gule/røde slukkes. Så kan du skru av tenningen.....

Obs!!! Ikke gjør dette om du ikke er 1000% sikker på at du tar riktig hull i service kontakten.

Ferdig...... :wink:

Skal prøve å få lagt inn det bilde med beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...