Gjest Gjesten Skrevet November 15, 2003 Share Skrevet November 15, 2003 Hei, er det dette som er det offisielle BMW forumet i norge? Er sikkert mye folk med peil her regner jeg med. Hva bør man se etter ved kjøp av 325 E-36? Er det en solid bil? Eller er det mye påkostninger som må påregnes ? Vanskelig og skru på? Er det en holdbar bil? Er det mye juks med km stand på disse bimmerne (e36)? Det er jo så jævlig mange 91 mod som bare er gått 150.000 og ser ut som de er gått det dobbelte.... Er det lett og skru km stand tilbake på disse? Her er en jeg er litt interessert i: 92 mod 325ia coupe , svart , 15" alu vinter og 17" alu sommmer med 2 slitte dekk, senking , m3 front og baklykter, nye bremseskiver og eksospotte bak. Svart farge , gått litt langt da , 190.000km Pris 100.000 Hva synes dere? Er km stand for lang? Prisen er vel svært rimelig vil jeg si? Coupe er vel litt dyrere enn 4 dørs? Hva bør jeg se etter? Bilen er nylig eu-godkjent , men det sier jo ikke så mye. Utseendsmessig synes jeg disse bilene er jævlig pene! Trengs ikke styling så lenge de er senket og 17-18" hjul. Tar imot alle tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gjesten Skrevet November 15, 2003 Share Skrevet November 15, 2003 Hei, er det dette som er det offisielle BMW forumet i norge? Er sikkert mye folk med peil her regner jeg med. Hva bør man se etter ved kjøp av 325 E-36? Er det en solid bil? Eller er det mye påkostninger som må påregnes ? Vanskelig og skru på? Er det en holdbar bil? Er det mye juks med km stand på disse bimmerne (e36)? Det er jo så jævlig mange 91 mod som bare er gått 150.000 og ser ut som de er gått det dobbelte.... Er det lett og skru km stand tilbake på disse? Her er en jeg er litt interessert i: 92 mod 325ia coupe , svart , 15" alu vinter og 17" alu sommmer med 2 slitte dekk, senking , m3 front og baklykter, nye bremseskiver og eksospotte bak. Svart farge , gått litt langt da , 190.000km Pris 100.000 Hva synes dere? Er km stand for lang? Prisen er vel svært rimelig vil jeg si? Coupe er vel litt dyrere enn 4 dørs? Hva bør jeg se etter? Bilen er nylig eu-godkjent , men det sier jo ikke så mye. Utseendsmessig synes jeg disse bilene er jævlig pene! Trengs ikke styling så lenge de er senket og 17-18" hjul. Tar imot alle tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 16, 2003 Share Skrevet November 16, 2003 Hei, er det dette som er det offisielle BMW forumet i norge? Er sikkert mye folk med peil her regner jeg med. Absolutt ikke! Det finnes ikke noe "offisielt" BMW-forum... Hva bør man se etter ved kjøp av 325 E-36? Er det en solid bil? Eller er det mye påkostninger som må påregnes ? Vanskelig og skru på? Er det en holdbar bil? Er det mye juks med km stand på disse bimmerne (e36)? Det er jo så jævlig mange 91 mod som bare er gått 150.000 og ser ut som de er gått det dobbelte.... Er det lett og skru km stand tilbake på disse?Her er en jeg er litt interessert i: 92 mod 325ia coupe , svart , 15" alu vinter og 17" alu sommmer med 2 slitte dekk, senking , m3 front og baklykter, nye bremseskiver og eksospotte bak. Svart farge , gått litt langt da , 190.000km Pris 100.000 Hva synes dere? Er km stand for lang? Prisen er vel svært rimelig vil jeg si? Coupe er vel litt dyrere enn 4 dørs? Hva bør jeg se etter? Bilen er nylig eu-godkjent , men det sier jo ikke så mye. Utseendsmessig synes jeg disse bilene er jævlig pene! Trengs ikke styling så lenge de er senket og 17-18" hjul. Tar imot alle tips! Synes prisen høres ganske grei ut, men bilen har jo gått et stykke, så du bør passe på at den er velholdt. Man får ofte hva man betaler for, og mange 325i'er er skikkelig hardt kjørt. Siden dette i tillegg er en bil med automatgir bør du være sikker på at kassen er i orden. Har selv hatt girkasseras (to ganger) på en 320ia, og det bare på rundt 140.000km. Jeg er automatisk veeeldig skeptisk til automatkasser som nærmer seg 200.000km, men har de vært fint kjørt og fått riktig vedlikehold bør det være greit. Hadde det vært meg som skulle kjøpe denne 325iaen du tenker på så hadde jeg sørget for å sjekke olja på girkassen før kjøp. Bilen må på bukk, og så kan du få tappa av en liten dæsj med olje. Så kan man se på fargen (helt svart er ikke noe godt tegn...), lukte på den (svilukt er ikke noe godt tegn), og se etter veldig finkorna metallstøv i overflaten (det er naturligvis heller ikke noe godt tegn). Litt arbeid, men det kan lønne seg... Blir fort 15k+ i reparasjoner hvis girkassen raser... Coupéene er nok litt dyrere enn sedanene, ja. Har man de riktige verktøyene går det greit å stille tilbake km-standen også, så det er nok en del det er gjort på. Se etter om slitasjen på pedaler og seter stemmer overens med km-standen. I tillegg kan det jo være greit å ha servicehefte, selv om de også kan forfalskes. Du kan jo f.eks ta en tlf til verkstedet som har hatt servicer på bilen, og be de bekrefte km-stand ved siste service (slikt registreres). Jeg har som sagt hatt E36 320ia (sedan), og ikke 325ia, men mener det generelt sett er svært solide biler. Med unntak av mye elektronikk er de ganske greie å skru på også. Litt lite plass i motorrommet på versjonene med sekser (320i og oppover), men ellers veldig greit. Ellers bør du sjekke alt det vanlige, dekk, foringer, dempere, bremser (slikt gir jo et ganske bra bilde på vedlikeholdet og kommende utgifter). Og selvfølgelig også sjekke etter rust. Og siden det er en coupé kan du jo også se etter at den der "vindu-opp/ned"-funksjonen fungerer. Den skal kjøre vinduet opp/ned en halv cm eller noe når døra åpnes/lukkes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 16, 2003 Share Skrevet November 16, 2003 Hei, er det dette som er det offisielle BMW forumet i norge? Er sikkert mye folk med peil her regner jeg med. Absolutt ikke! Det finnes ikke noe "offisielt" BMW-forum... Hva bør man se etter ved kjøp av 325 E-36? Er det en solid bil? Eller er det mye påkostninger som må påregnes ? Vanskelig og skru på? Er det en holdbar bil? Er det mye juks med km stand på disse bimmerne (e36)? Det er jo så jævlig mange 91 mod som bare er gått 150.000 og ser ut som de er gått det dobbelte.... Er det lett og skru km stand tilbake på disse?Her er en jeg er litt interessert i: 92 mod 325ia coupe , svart , 15" alu vinter og 17" alu sommmer med 2 slitte dekk, senking , m3 front og baklykter, nye bremseskiver og eksospotte bak. Svart farge , gått litt langt da , 190.000km Pris 100.000 Hva synes dere? Er km stand for lang? Prisen er vel svært rimelig vil jeg si? Coupe er vel litt dyrere enn 4 dørs? Hva bør jeg se etter? Bilen er nylig eu-godkjent , men det sier jo ikke så mye. Utseendsmessig synes jeg disse bilene er jævlig pene! Trengs ikke styling så lenge de er senket og 17-18" hjul. Tar imot alle tips! Synes prisen høres ganske grei ut, men bilen har jo gått et stykke, så du bør passe på at den er velholdt. Man får ofte hva man betaler for, og mange 325i'er er skikkelig hardt kjørt. Siden dette i tillegg er en bil med automatgir bør du være sikker på at kassen er i orden. Har selv hatt girkasseras (to ganger) på en 320ia, og det bare på rundt 140.000km. Jeg er automatisk veeeldig skeptisk til automatkasser som nærmer seg 200.000km, men har de vært fint kjørt og fått riktig vedlikehold bør det være greit. Hadde det vært meg som skulle kjøpe denne 325iaen du tenker på så hadde jeg sørget for å sjekke olja på girkassen før kjøp. Bilen må på bukk, og så kan du få tappa av en liten dæsj med olje. Så kan man se på fargen (helt svart er ikke noe godt tegn...), lukte på den (svilukt er ikke noe godt tegn), og se etter veldig finkorna metallstøv i overflaten (det er naturligvis heller ikke noe godt tegn). Litt arbeid, men det kan lønne seg... Blir fort 15k+ i reparasjoner hvis girkassen raser... Coupéene er nok litt dyrere enn sedanene, ja. Har man de riktige verktøyene går det greit å stille tilbake km-standen også, så det er nok en del det er gjort på. Se etter om slitasjen på pedaler og seter stemmer overens med km-standen. I tillegg kan det jo være greit å ha servicehefte, selv om de også kan forfalskes. Du kan jo f.eks ta en tlf til verkstedet som har hatt servicer på bilen, og be de bekrefte km-stand ved siste service (slikt registreres). Jeg har som sagt hatt E36 320ia (sedan), og ikke 325ia, men mener det generelt sett er svært solide biler. Med unntak av mye elektronikk er de ganske greie å skru på også. Litt lite plass i motorrommet på versjonene med sekser (320i og oppover), men ellers veldig greit. Ellers bør du sjekke alt det vanlige, dekk, foringer, dempere, bremser (slikt gir jo et ganske bra bilde på vedlikeholdet og kommende utgifter). Og selvfølgelig også sjekke etter rust. Og siden det er en coupé kan du jo også se etter at den der "vindu-opp/ned"-funksjonen fungerer. Den skal kjøre vinduet opp/ned en halv cm eller noe når døra åpnes/lukkes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet November 16, 2003 Share Skrevet November 16, 2003 Hei, er det dette som er det offisielle BMW forumet i norge? Er sikkert mye folk med peil her regner jeg med. Absolutt ikke! Det finnes ikke noe "offisielt" BMW-forum... Det mest "offisielle" må være diskusjonsforumet til BMW Car Club Norway, direkte link til diskusjonssidene: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet November 16, 2003 Share Skrevet November 16, 2003 Hei, er det dette som er det offisielle BMW forumet i norge? Er sikkert mye folk med peil her regner jeg med. Absolutt ikke! Det finnes ikke noe "offisielt" BMW-forum... Det mest "offisielle" må være diskusjonsforumet til BMW Car Club Norway, direkte link til diskusjonssidene: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 16, 2003 Share Skrevet November 16, 2003 Men BMWCCN har jo heller ingenting med BMW AG å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 16, 2003 Share Skrevet November 16, 2003 Men BMWCCN har jo heller ingenting med BMW AG å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet November 16, 2003 Share Skrevet November 16, 2003 Nei, det har de ikke! Men BMW CCN er en underklubb under BMW Club Europa e.V., som igjen er underlagt International Council of BMW Clubs, og er en godkjent klubb som har lov til å bruke logoer og navn i trykksaker og på internett. Og det var ikke for å undergrave siden din gr, den er kjempemessig. Han skrev jo "Er sikkert mye folk med peil her regner jeg med.", og tross alt er det flere på BMW-klubbens fora. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet November 16, 2003 Share Skrevet November 16, 2003 Nei, det har de ikke! Men BMW CCN er en underklubb under BMW Club Europa e.V., som igjen er underlagt International Council of BMW Clubs, og er en godkjent klubb som har lov til å bruke logoer og navn i trykksaker og på internett. Og det var ikke for å undergrave siden din gr, den er kjempemessig. Han skrev jo "Er sikkert mye folk med peil her regner jeg med.", og tross alt er det flere på BMW-klubbens fora. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 16, 2003 Share Skrevet November 16, 2003 Neida. No offence taken der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 16, 2003 Share Skrevet November 16, 2003 Neida. No offence taken der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå