Gå til innhold

Norsk E39 M5 01mod i 310km/t


Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

  • 6 months later...
  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Og så heter det vel ASC. ;)
Det heter DSC på min E46 M-vogn... Heter det virkelig ASC på E39 altså?!

Det kommer nok an på alderen...

Tidlige E39er hadde ihvertfall ren ASC+T. DSC inneholder ASC+T det også, bare at det kontrollerer flere ting sammen, som ABS og ASCen. Er usikker på når DSC ble standard, og ikke minst hva E39 M5 har blitt levert med (tror knapt jeg har sett en E39 M5 i RL)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så heter det vel ASC. ;)
Det heter DSC på min E46 M-vogn... Heter det virkelig ASC på E39 altså?!

Det kommer nok an på alderen...

Tidlige E39er hadde ihvertfall ren ASC+T. DSC inneholder ASC+T det også, bare at det kontrollerer flere ting sammen, som ABS og ASCen. Er usikker på når DSC ble standard, og ikke minst hva E39 M5 har blitt levert med (tror knapt jeg har sett en E39 M5 i RL)...

Har faktisk både sett og kjørt (på jobben) :D , men kan ikke huske hva det stod på den. Syns å huske det var samme som stod på min, men er ikke sikker.

Hadde noen bilder av den også, men ikke inni :!:

DSCF0001.JPG

DSCF0005.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok an på alderen...

Tidlige E39er hadde ihvertfall ren ASC+T. DSC inneholder ASC+T det også, bare at det kontrollerer flere ting sammen, som ABS og ASCen. Er usikker på når DSC ble standard, og ikke minst hva E39 M5 har blitt levert med (tror knapt jeg har sett en E39 M5 i RL)...

Du har sikkert rett, jeg kom til å tenke på at en nabo av meg hadde en 528i (97 mod?), den hadde ASC+T, det samme hadde en kamerat's E46 330dAT... DSC'en er vel bare en nyere ver. som er forbedret/utvidet. Litt gjetting her, så vil jeg jo tippe at M5'en har DSC...

En annen ting gr: ASC+T benytter vel også ABS'en for å kontrollere hjulene, slik som DSC'en gjør (den reduserer også motorkraften og på biler med SMG II kontrollerer den visstnok clutchen også)?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok an på alderen...

Tidlige E39er hadde ihvertfall ren ASC+T. DSC inneholder ASC+T det også, bare at det kontrollerer flere ting sammen, som ABS og ASCen. Er usikker på når DSC ble standard, og ikke minst hva E39 M5 har blitt levert med (tror knapt jeg har sett en E39 M5 i RL)...

Du har sikkert rett, jeg kom til å tenke på at en nabo av meg hadde en 528i (97 mod?), den hadde ASC+T, det samme hadde en kamerat's E46 330dAT... DSC'en er vel bare en nyere ver. som er forbedret/utvidet. Litt gjetting her, så vil jeg jo tippe at M5'en har DSC...

En annen ting gr: ASC+T benytter vel også ABS'en for å kontrollere hjulene, slik som DSC'en gjør (den reduserer også motorkraften og på biler med SMG II kontrollerer den visstnok clutchen også)?!

Min er faktisk 97 mod den også, men på den står det ASC. Kanskje fordi den egentlig er Tyskerbil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting gr: ASC+T benytter vel også ABS'en for å kontrollere hjulene, slik som DSC'en gjør (den reduserer også motorkraften og på biler med SMG II kontrollerer den visstnok clutchen også)?!

Ja, ASC+T bruker bremsene også, men jeg har hørt at det er en viss forskjell på hvordan ASCen og DSCen kontrollerer ABS-systemet. Er ikke sikker på hva som er forskjellene...

Lurer på om at hovedeffekten av det er at ASC ikke bruker bremsene før etter den har forsøkt å stoppe hjulene ved å bremse motoren, og da kun til å bremse hjulet/hjulene som spinner, mens DSCen nok bruker bremsene aktivt på alle fire hele tiden... Men det er bare spekulasjoner fra min side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...