Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen jeg lurer på er det noen som har tekniske data til E36 modeller.

Vi har jo det i modellguiden men jeg vill vite om vekten på forkjellige E36.

Er det noen som vet hvor mye E36 320i og E36 318is veier.

Og vis noen kan skaffe om alle E36 er det enda bedre.

Skrevet
jeg vill vite om vekten på forkjellige E36.

Dette er veldig avhengig av utstyret i bilen. F.eks. en bil med stoffseter, 15" stålfelg, uten takluke, A/C og el. vinduer veier mindre enn en bil som er stappet med utstyr - så det er egentlig ikke noe fasitsvar på spørsmålet ditt. Dette er vel årsaken til at denne opplysningen mangler i modellguidene her og på www.autopower.se. Imidlertid så finnes det på sistnevnte side et kort sammendrag av tester som Teknikens Värld har hatt av E36, og de har med opplysninger om vekt, benevnt som "Tjvikt" i tabellen som du finner på bunnen av http://www.autopower.se/modellguiden/e36.asp.

Merk at dette er vekten på den aktuelle bilen de har testet - og altså ikke vekten på alle 318iS osv., men det vil ihvertfall gi deg en pekepinn.

• 3 weeks later...
Skrevet

Den er også fin, men igjen: utstyrsnivået på bilen spiller en vesentlig rolle uansett. Du kan uten problemer i teorien ha en fullstappet 316i som er tyngre enn en ribbet 320i eller t.o.m. en 325i.

Skrevet

Finn sin er genial ja. Har faktisk ikke funnet mange feil heller. Bortsett fra en haug på Ford Mondeo. Det var en haug med Mondeo 1.8'er med 250hk og 3-liters motor og slike ting der... ;-)

Men det er sant det Erik sier, vekten varierer ekstremt på utstyrsnivå. Nå har vel alle E36 ABS som standard, men f.eks i vognkortet på Chrysleren min står det "Tilleggsvekt: ABS 22kg, AC 18kg" (jeg har ikke AC, men de har nå fått det inn der allikevel. Poenget er at det veier mye). El. soltak er vel også 15kg ekstra. Kjørecomputer er nok et kilo ekstra. Skinnseter er nok noen kilo. Store tunge felger blir fort 10-15kg ekstra. Mm...

• 2 weeks later...
Skrevet
Raske biler er med andre ord forbeholdt minimalister :wink:

Eller de med råd til å betale for å få så mye effekt at det veier opp for vekta.. Evt. har råd til å betale for at alt ting blir laget i lette materialer... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...