Gjest Gjest Skrevet Januar 16, 2004 Skrevet Januar 16, 2004 Først røk speedometeret. Enten ligger det rolig på null, spretter opp og ned som en jojo, eller virker som det skal. Deretter røk lyset til turtelleren og temp. måleren, slik at jeg bare har lys i halve instrumentpanelet. Noen som har forslag til hva feilen kan være? Bilen er en E30 320i 87mod.
Frode H. Skrevet Januar 17, 2004 Skrevet Januar 17, 2004 Sjekk kontakten som går inn på bakakselen, visst det er litt dårlig kontakt her kan speedometeret slutte og virke. Det kan også være dårlig kontakt bak på printkortet i instrumentene dine. Jeg tror også at dårlige batterier i SI kortet (ligger i instrumentpanelet og viser hvor lenge det er til oljeskift/service) kan lage slike feil.
Gjest Gjest Skrevet Januar 18, 2004 Skrevet Januar 18, 2004 Hvor går kontakten inn på bakakselen? Er det vanskelig å sjekke dette?
Gjest Gjest Skrevet Januar 18, 2004 Skrevet Januar 18, 2004 Er det foresten noen "bruksanvisning" for hvordan jeg tar ut instrumentpanelet uten å ødelegge noe...? Tok ut et instrumentpanel på knoksen her en dag, men måtte brekke noe for å få det ut...
Frode H. Skrevet Januar 18, 2004 Skrevet Januar 18, 2004 Hvor går kontakten inn på bakakselen? Er det vanskelig å sjekke dette? Den er lett å finne når du har jekket opp bilen, det er bare èn kontakt på bakakslingen. Jeg tror du må trykke inn en låseanordning for å få den av, vær forsiktig så du ikke knekker denne. Ta den av og sjekk om den er ren på kontaktflatene, spray på litt CRC 5-56 eller lignende før du monterer den igjen. Er det foresten noen "bruksanvisning" for hvordan jeg tar ut instrumentpanelet uten å ødelegge noe...? Jeg har ikke hatt ute instrumentene på en slik bil, så det vet jeg ikke.
Gjest Joppi Skrevet Januar 23, 2004 Skrevet Januar 23, 2004 Er ikke største problemet. På min E36 var det bare og ta av rattet, så var det to skruer, så kunne man bare dra det ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå