Gå til innhold

Felger - hva passer på hva

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en E34. ser at mange BMW felger er annonsert. Hvilke BMW felger kan jeg sette på min bil? På kompressor sin side ser jeg at boltsirkelen sort sett er den samme. Men variasjonen er på hub senter - regner med at det er størrelsen på hullet i midten. Det er også variasjon på et. Her opererer de md 20, 35,42 og 54 på BMW. Hva er det?

Kan jeg sette på en E39 felg med en sentreringsring på min e34 - finnes slike ringer?

mvh

Karl Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste BMW med boltsirkel på 4x100 var E30, med unntak av E30 M3 den har 5x120, og det har også nyere BMWer.

Du kan bruke E39-felger på E34, dersom du kjøper deg sentreringsringer, men du kan ikke gjøre omvendt. Senterhullet på E39-felger er større enn på E34-felger, og det løser du ikke med en plastring... :wink:

ET er innpresset på felgen. Hvis felgens anleggsflate mot navet er nøyaktig midt på felgen (i bredderetning) så har du innpress = 0, og det vil du ikke ha... Grunnen til det er at du da må ha voldsomme skjermutbyggere, og du får det neppe godkjent heller pga. for stort avvik i forhold til originalt innpress. F.eks. så passer ikke en E34 eller E39-felg rett på en E36, siden innpresset er veldig forskjellig.

Håper du skjønte denne forklaringen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...