Gjest tigergutt Skrevet Januar 21, 2004 Share Skrevet Januar 21, 2004 Kan noen fortelle meg om det er enkelt å bytte fra kasett til cd spiller i min 525 Tdsa? Og går det å få skiftet fra tysk til annet språk i kjørekomputeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 21, 2004 Share Skrevet Januar 21, 2004 Du trenger et spesialverktøy (bare to små dingser) for å få ut den orignale kassettspilleren. Det kan du få hjelp til hos en BMW-forhandler eller hos Bilradiospesialisten og lignende sjapper. De har slikt, og det tar 10 sekunder å løsne anlegget. Etterpå er det bare å putte i hva du vil egentlig, men skal du ha noe uoriginalt må du ha en liten ramme som dekker hullet på sidene av en CD-spiller i normal størrelse. Det får du også på de nevnte stedene... Og ja, det går an å endre språk på kjørecomputeren. På E36 er det slik: 1. Slå på tenningen. 2. Trykk en gang på Check. 3. Trykk inn 10 og 1000. Nå skal det stå Funktion i displayet. 4. Velg funktion 1 med knapp 1. 5. Trykk på Set/Res for å velge. Nå skal det stå Sprache: 1 engl. i displayet. 6. Velg blant språkene med knapp 1. 7. Hold inne Set/Res en liten stund for å velge. Det er ikke sikkert at det ligger inne annet enn tysk på kjørecomputeren din, men det kan et BMW-verksted fikse for deg ved å oppgradere BCen. I tillegg kan det være at denne oppskriften ikke fungerer på E39. Da må du sannsynligvis få det gjort via data hos et BMW-verksted. Fint om du gir beskjed om det fungerer eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest tigergutt Skrevet Januar 26, 2004 Share Skrevet Januar 26, 2004 Nei dette fungerte ikke. ved trykk på check, gikk den gjennom sjekklisten og kvitterte med ok. deretter var allt som før jeg tykket check knappen. det var heller ingen indikasjoner i noen displayer som anviste at jeg kunne trykke de verdiene som ble anslått. Må sikkert innom BMW service for å få det gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 26, 2004 Share Skrevet Januar 26, 2004 Ok. Da kan du sannsynligvis få lagt inn engelsk i samme slengen. Min var solgt ny i Tyskland og hadde derfor kun tysk inne, så det hjalp ikke med "oppskriften" der heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå