Gå til innhold

Isolering av bil for bilstereo

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Hey!

Holder på å isolere bilen min, en E36 compact, men det er en ting som irriterer meg.

Lufteventilen innom støtfangeren bak lager flappelyder når jeg skrur opp stereoanlegget. Flappelydene kommer fra noen gummilapper som ligger over ventilen.

Noen som har hatt same problemet?

Noen som vet hva som er den beste løsningen for å fjerne lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis begge innleggene er dine, skjønner jeg ikke detta helt. Har ikke erfaring med compact selv, men jeg går utifra hvis du skal kunne trykke vindua ut ved hjelp av lyd, så trenger du langt mer en 1stk 12" ihverfall. Og da skjønner jeg ikke hvordan lyden ifra den lille ventilen kan bli så plagsom? Er jeg ikke helt med nå, eller kødder du bare?

Om du skal bygge et annlegg som "trykker ut vindua", så må du for det første plukke rein bilen innvendig, og starte med isolering fra skallet av. Da må nok den ventilen bort også. Dårlig isolering/støydemping på noe slikt vil gi en fæl lyd, men kan fortsatt spille høyt.

Det er mange som skulle vist meg sitt "råe" annlegg, også hører jeg bare "graut". Diskant i front, og mest mulig bass bak. Null isolering, dårlig lyd.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel power, Compacten har vipperuter bak så det er nok mulig at disse beveger seg litt utover visst bare anlegget er stort nok.

Gjest, har du så stort anlegg at du får slike problemer som du beskriver er nok den eneste utveien å fjerne ventilene i bagasjerommet og tette igjen hullet.

Når det gjelder siderutene så skulle vel en jekkestropp rundt bilen klare å holde de på plass :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens!

Selv har jeg compact og bygd stereo anlegg.

De flappene dere snakker om er IKKE lufting.

De er der for at du ikke skal få dotter i øra når du har at dørene.

Jeg la nedi litt bomull. Det holder dem på plass OG det kommer gjennom luft når du slenger igjen dørene.

Skal du fjerne støy fra bakvinduene blir det vel litt værre.

Eneste jeg kan komme på i farta er vel å legge på ett lag med silikon som demper og holder det like tett som det må være.

Noe mere du lurer på ang. compact så spør i vei.

Du kan jo etterhvert kikke innom

http://home.no.net/marsveen

for mer info ang. stereobygging.

skal legge ut alt av bygge bilder, installasjons bilder osv osv der etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...