Gå til innhold

Dørproblemer på E39


Gjest Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle meg hvorfor dørene på min 2000 520i ikke lar seg låse opp? Ikke er det kulde, alle lister er nylig smurt opp.

Tror muligens det har noe med sentrallåsen å gjøre. Dersom jeg dytter ned låseknappen med døren åpen, og så stenger døra, så får jeg den ikke opp. Det vil si, etter en stund (har ikke tatt tiden) så "slipper" døra taket. På vaskemeskiner så kan man ikke åpne døra før etter en stund, kan det være noe tilsvarende?

Itte vet je! Noen der ute som vet?

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:? hei,

Jeg har hatt to 5 serier en 98 520 og nå en 528ia det eneste jeg kan huske når det gjelder 520 er at jeg smørte dørene før vinteren satte inn og det resulterte i at jeg fikk en sånn "skrangle lyd" i vinduene snakket med bavaria her i Sandnes og fikk da til svar at dørene på e-39 modeller skulle ikke smøres på noen som helst måte ,når det gjelder 528 som jeg har nå så har jeg opplevd at når jeg låser bilen så hender det at høyre bakdør ikke låser ,låser da opp bilen igjen og låser den igjen og da går den i lås ,men det har bare skjedd ved et par anledninger,bare ett spørsmål er batteriet ditt ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Kjell Arne

Batteriet er nok bra. Jeg kan kjøre sentrallåsen av/på og da beveger jo låseknappene seg opp og ned, vindusheiser fungerer fint. Men dersom dørene først er gått i vranglås, så er det uvesentlig om låseknatten er oppe eller nede, døra forblir i låst tilstand. Sist måtte jeg krabbe rundt i bilen for å komme med ut, litt pinlig spør du meg.

Jeg må nok prøve å finne ut av dette, mulig jeg må prøve å provosere frem feilen.

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slike "rare" problemer pleier jeg å ringe til den lokale forhandleren og be om å få snakke med noen på verkstedet. Ofte er det vanlige feil som de kan svare konkret på hvor ligger og hva som evt. må byttes. Blir det for avansert eller er for mye om og men sier de som regel at man må bestille time, men ikke vær redd for å ringe.

Jeg mener.. Enten man vurderer å levere bilen inn eller handle deler der for å reparere selv så bør de kunne være behjelpelige. Så lenge man er kunde må man kunne kreve litt kjapp telefonsupport...

Men ja, det må vel være noe elektronikkgreier... Enten alarm, kjørecomputer (hvis du har den med kodegreiene på, gjøre-det-umulig-å-låse-nøklene-inne-funksjonen og/eller en mikrobryter som har slått seg vrang i kulden.

Denne tiden før den "slipper", er den alltid den samme eller varierer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:? Akkurat det å krabbe rundt i bilen for å komme seg ut er vel litt pinlig ja,skal snakke med bavaria i morgen skal nemlig bort med bilen på olje service kansje de har en løsning på problemet ditt,snakket faktisk med en i dag som kjører i en 99 mod,540 og han hadde hørt at det var noe med dør eletronikken som var en svakhet på e-39 modeller,får jeg svar i morgen så skal jeg gi lyd fra meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...