Gunnar Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 None taken! Oljeskift er ikke noe problem, men innvendig i en motor er jeg ikke akkurat til hverdags. Derfor har jeg jo skaffa meg et par prosjekter å kose meg med. Learning by doing er tingen for meg.
propan Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Søkte litt jeg også... "Remember, PTFE in oil additives is a suspended solid. Now think about why you have an oil filter on your engine. To remove suspended solids, right? Right. Therefore it would seem to follow that if your oil filter is doing its job, it will collect as much of the PTFE as possible. QMI's oil additive, according to their press release, uses "ten times more PTFE resins than its closest competitor." Using the "unique SX-6000 formula" EDIT: Glemte linken.. http://www.thegsresources.com/garage/gs_additive.htm
Pedi Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Hmmm... Rart at jeg ikke har stått med arbeid opp til ørene i havarerte motorer da? Eller hva sier du Propan? Jeg leser klart og tydelig det du og andre har lagt inn, og kan jo ikke si noe på det. Ikke har jeg kompetansen til å diskutere de utsagnene, ei heller kompetansen og muligheten til å ta motorene som jeg har fylt QMI på under lupa - på laboratorisk nivå. Men når en er bilmekaniker så lærer en over tid å ofte danne seg en magefølelse i ganske mange tilfeller. Og magefølelsen min ga grønt lys, så da holder det for meg. Å bekjempe lab-resultater mot magefølelse, det ser jeg på som umulig. Derfor kommer jeg nok til å fylle QMI på motorer igjen hvis det skulle bli slik - uten problem.
Reino Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Rart at jeg ikke har stått med arbeid opp til ørene i havarerte motorer da? Vel...selv om de ikke havarerer så er det ikke dermed sagt at det er bra for motorene.
Reino Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Oljeselskapene bruker stor summer for å gi oljen best mulig friksjon/beskyttelse osv. Jeg kan ikke se at noen skulle klare å lage noe hokus pokus greier som forebygger slitasje, dette er oljen sin jobb. Godt poeng. Hvis dette produktet virkelig er så bra, hadde nok oljeindustrien kastet seg over det for lenge siden og kjøpt opp alt som var av det lille selskapet som fant det opp for å gjemme det langt vekk et sted sammen med motoren som går på vann.
Wellcraft Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Oljeselskapene bruker stor summer for å gi oljen best mulig friksjon/beskyttelse osv. Jeg kan ikke se at noen skulle klare å lage noe hokus pokus greier som forebygger slitasje, dette er oljen sin jobb. Godt poeng. Hvis dette produktet virkelig er så bra, hadde nok oljeindustrien kastet seg over det for lenge siden og kjøpt opp alt som var av det lille selskapet som fant det opp for å gjemme det langt vekk et sted sammen med motoren som går på vann. Hvorfor tror du det egentlig. Dei selger jo nok olje og bensin som det er og QMI er ingen trusel for et oljeselskap. Enda. Det skrives at oljefilteret vil plukke opp PTFE partikler, (om det virker som det skal) QMI MOTORBEHANDLING er blitt testet av Southwest Research Institute. Testen ble utført med en 0,8 mikron filtermembran, mens alminnelige oljefiltre til biler har fra 10-40 mikron filtermembraner. Testrapporten konkluderer: "Det var ikke noe problem å filtrere dette stoffet." Testen viste også at QMI ikke tetter oljefiltre eller oljepumpefiltre. Ang oljeselskaper så kikk her.. Ikke vær redd. Siden inneholder ikke virus. http://www.qmi.no/oljehistorier.html
E39 Touring Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Når vi engang koser oss med additiver til oljen vår! er det noen som har testet produktene til Omega? Kjøpte en "ny motor" pakke her om dagen så jeg lurte på om noen hadde erfaringer med disse! Pakken inneholder: 992-som renser drivstoffsystemet 907-som renser oljekanaler 909-som gir optimal smøring Forstår ikke at multimilliard oljekonserner ikke kan lage en optimal smøring for motoren min, men hva vet vel jeg? Btw så selger jeg ikke Omega link her:http://www.relekta.no/omega/content/product/tilsetninger/index.htm
propan Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Hmmm...Rart at jeg ikke har stått med arbeid opp til ørene i havarerte motorer da? Eller hva sier du Propan? Jeg leser klart og tydelig det du og andre har lagt inn, og kan jo ikke si noe på det. Ikke har jeg kompetansen til å diskutere de utsagnene, ei heller kompetansen og muligheten til å ta motorene som jeg har fylt QMI på under lupa - på laboratorisk nivå. Men når en er bilmekaniker så lærer en over tid å ofte danne seg en magefølelse i ganske mange tilfeller. Og magefølelsen min ga grønt lys, så da holder det for meg. Å bekjempe lab-resultater mot magefølelse, det ser jeg på som umulig. Derfor kommer jeg nok til å fylle QMI på motorer igjen hvis det skulle bli slik - uten problem. Ja jeg skjønner hva du mener,uansett lærer man jo ved å prøve.. Jeg syns produktet høres spennende ut uansett selv jeg,og kunne godt tenkt meg å prøve å se om jeg merker noe forskjell selv. Har en gode erfaringer ala dette selv skal det mer til enn dette for å overbevise en. (Derfor jeg justerer 0,20 på innsug )
2RE_Racing Skrevet Februar 17, 2006 Skrevet Februar 17, 2006 Er jo faktisk slik at oljeselskapene og motorfabrikantene samarbeider mye tettere enn hva vi forbrukere tror.. Det er med olje nesten som med lyspærer, man har teknologien og kunnskapen til å konstruere en olje som varer bortimot evig, hvis man da ikke har tap i form av fordamping o.l. Urenheter kan fjernes med filter og andre separeringsmetoder. Men produsentene ønsker ikke dette, nettopp fordi livsgrunnlaget deres da, helt selvforskylt, forsvinner rett ut vinduet... En skikkelig syntetisk motorolje består av baseolje, som som oftest er en blanding mellom diverse fraksjoner fra forskjellige steder, og håndplukkede additiver/tilsetninger for å rette og finpusse på de mest utrolige egenskapene.. Alt ifra korrosjonsforhindrende stoffer, detergente og divergente (løse opp skit og holde denne flytende til filteret tar den) egenskaper, skuminhibitorer (redusere overflateskum), friksjonsmodifikatorer, antislitasjestoffer, nøytraliserende stoffer OG MANGE MANGE fler... Bare oljen klarer å opprettholde hydrostatisk smøring i motorens flater, skal alt gå greit.. Det er akkorat dette disse QMI greiene skal gjøre.. Å holde ikke-metallisk kontakt i motoren, i lagre, sylinder osv.. Det er vel teflon og greier i det, og teflon er jo som kjent et ypperlig smøreprodukt som tåler utrulig høy temperatur.. Hvis man da tenker seg at oljen tar seg av transport av varme, så kan den bare hjelpe QMI en med smøringen... Jeg har trua på dise stoffene, men jeg har verken solgt eller prøvd noe annet enn verktøykasse på box.. Funker for meg Ikke i motoren da...
anderspharo Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Har akkurat behandlet min m52 2.0 med qmi motorvask og ptfe behandling. Det er som å få ny motor! Fornøyd for 3. gang!!!!
GeirAndre Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Har akkurat behandlet min m52 2.0 med qmi motorvask og ptfe behandling.Det er som å få ny motor! Fornøyd for 3. gang!!!! ja jøss... får skaffe meg detta jeg å!
bjalle Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Ja troen kan flytte fjell,slike vidundermiddel har blitt solgt i alle år og folk går på,samme med kremer som gir deg yngre hud og vitapro piller som gjør deg superfrisk osv.
GeirAndre Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Ja troen kan flytte fjell,slike vidundermiddel har blitt solgt i alle år og folk går på,samme med kremer som gir deg yngre hud og vitapro piller som gjør deg superfrisk osv. +1 Word;P
Bjølle Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Erfaringer: 1. (E36 320i, 170.000 km, ukomplett servicehistorikk, tikking, dårlig bunndrag, noe ulyder fra motoren, forrige eier innrømmet bruk av Biltema olje): - Utførte: QMI motorrens og QMI PTFE behandling av motoren, Castrol olje fylt på - Renset ut mye shait, oljen som kom ut (gått 9000km siden forrige oljeskift) var som gjørme. - QMI motorbehandling: Motoren ble stillere, ulyder forsvant, tikking forsvant (gjorde ikke det ved første oljeskifte jeg gjorde på bilen), motorens prestasjoner var noe bedre enn ved forrige oljebytte. Tikking kom gradvis igjen etter ca 2000 km, prestasjonene svekket seg gradvis de neste 8000 før neste oljeskift. Konklusjon: Qmi innvendig motorrens fungerer godt. QMI motorbehandling fungerer ok, men svekkes over tid. Aner ikke hvilke langtidsvirkninger dette har på motoren. 2. (E39, 520i, 100.00 km, komplett servicehistorikk Jæger Bergen, Castrol Long Life olje, fulgt intervallene til punkt og prikke, ingen store problemer med motoren bortsett fra noe dårlig bunndrag - QMI Motorrens, Silkemotor behandling av motoren, Silkemotor på girkasse og diff, Royal Purple olje på motor, gear og diff - Langt fra like mye shait som på 320'en, kornete og noe skitten olje kom ut av motoren - Silkemotor på motor: Øyeblikkelig roligere gange, mindre vibrasjon, bedre bunndrag, føltes som mindre motstand ved høye omdreininger. Klar forbedring. Ble bedre og bedre jo lengre jeg kjørte. Ved oljeskift 10.000 km senere var effekten bedre enn rett etter oljeskift. - Silkemotor på gearkasse: UTROLIG mye "glattere" giring, føles som det nesten ikke er motstand når girer. Spesielt er forskjellen stor når det er kaldt ute! - Silkemotor på diff (samme stoff som på gear): Uvisst om bedre. Men om det fungerer på samme måte som i gearkassen vil jeg tro det er mindre motstand og dermed mindre slitasje, samt gir mer effekt på bakhjulene Konklusjon: Åpenbart for meg at QMI motorrens fungerer godt. Enda mer åpenbart at Silkemotor motorbehandling fungerer bedre enn QMI motorbehandling. Virkningen er tiltagende de første 10.000 km jeg har hatt på. Silkemotor Gearbehandling er etter mitt syn et fantastisk stoff som jeg ikke kan forstå annet enn reduserer slitasje betraktlig! Dette er selvsagt mine subjektive oplevelser. Om noen er uenige er det helt ok. Jeg er iallefall meget fornøyd!!! (og nei, jeg forhandler ingen av produktene, jeg bare bruker de)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå