Gå til innhold

Eksos


Gjest MortenGB
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest MortenGB

Har fått frieksos på min BMW ( 318i 91 mod) å vurderer å kjøpe effektanlegg, bakre del. Er det noen som har lik bil med effektanlegg og som kan gi meg anbefalinger her? Vanskelig å montere selv? Må man få bilen godkjent hos biltilsynet etter dette?

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så utrolig vanskelig å bytte selv, men det gamle sitter jo ofte j..... fast. Etter å ha levd noen år i fukt og salt blir det gjerne litt fastrusta. Bare bakre delen er iallfall ikke så hokkus pokkus. Men det går vel gjerne i kategorien "drittjobb".

Har aldri hørt om noen som har måttet godkjenne det, nei. Det er et maksimumskrav for dB som bilene må under, men det skal nok effektanleggene som selges klare tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også greit å være klar over at dersom du kjøper nye gummioppheng så er de nye (unnskyld uttrykket) jævlig stive og harde, og det kan derfor være manns jobb å få disse over krokene. Det er ihvertfall min erfaring når jeg var ned med eksosanlegget og satte på nye gummioppheng når jeg monterte det på min tidligere E30 325i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har simons på min. De skal passe ganske rett på, må ikke sveises bare å tre utenpå/skrue fast på katalystoren. Er vel også det billigste alternativet. Biler med effekt anlegg må ikke godkjennes. Da jeg var hos biltilsynet fant de heller ikke noe db krav for min bil. De fikk eventuelt ta en skjønnsmessig forbykjøringstest av db.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene røret sprakk opp i skjøten hos meg, men det tok ikke mange minuttene å sveise det igjen. Simons er det billigste alternativet og du får hva du betaler for. Jeg kjøpte et for å ha midlertidigt så bilen fikk komme på veien igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...