Gå til innhold

Flip-down skjerm - montering! Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg vurderer å bestille en flip-down skjerm som skal festes i taket.

Den skal være frammi så det er med lys osv osv.

Men problemet eller er ikke sikkert det er noe problem er at jeg har en elektrisk takluke.

Noen som har erfaring med dette? Veit dere om det burde gå?

Bilen er en BMW E36 om det hjelper!

Håper på svar

EDIT: Forresten er det denne lcdskjermen: http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok bli problematisk, av følgende to grunner:

1. Takluka - Såvidt jeg husker stikker motoren ned i "takkonsollet" som sitter der originalt, altså det med lys og greier i. Så med mindre skjermsaken er hul og bygger mye ned, så får du nok trøbbel der.

2. Tilpassing til hullet i taket - Hullet i "takplata" er nøyaktig tilpasset det originale konsollet, og bygger jo i tillegg litt ned rett rundt konsollet. Hvis ikke skjermsaken du har tenkt å kjøpe passer nøyaktig på der så vil det nok se rart ut...

Uansett: Jeg tror ikke det var mye arbeid å ta ned den der dingsen, så du kan jo løsne den og se hvordan det ser ut. I tillegg bør du vel skaffe mål på skjermdingsen og eventuelt ta en titt og se om du kan få det til å passe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

billig er vel å ta i? Var vel nesten 9000,- SEK.

Greit at det er to skjermer, skjønner at det kan være billig da.

Men jeg får 7" widescreen flip-down fra taket inkl dvd spiller for

3850,- +200 i frakt. Altså 4000!

Jeg tror jeg kommer til å satse på det i stede!

Må bare få vite hvordan jeg skal montere den og om det passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis dårlig kvalitet på Pyle-greiene. Den ene skjermen der er prikklik den jeg hadde i BMWen, bare at den da het TopVDO. Tydeligvis bare en billig sak som de klemmer på de merkene de måtte føle for.

Forøvrig irriterende at ikke prisene står på sidene der. Spilleren er ikke inkludert i taktingen, men det er egen vanlig stereo utenom, right?

Kjøpte ikke du et svært PC-opplegg til bilen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og så på bilde kvaliteten og det var faktisk overaskende bra.

Du har også en veldig bra vinkelsynting på dem.

Den kan også vris i begge retninger.

Jeg har pcen i bilen ja...men tingen er at jeg vil navigere og dama vil se film når vi er ute og kjører....dessuten skal jeg konkurere og vise fram bilen og da er det fetest med mest mulig utstyr. Dette som er hobbyen min og dette jeg liker og bruke penger på.

Har derfor en pc touchskjerm innfelt bak girstanga for navigasjon,mp3, kontakter, info om bilen skal også komme. skal ha takmonter flip-down skjerm for dvd visning inne i bilen og så har jeg en pioneer avdw 6010 skjerm i bagasjerommet som skal vise fram bil filmer og motrosykkelfilmer når jeg viser fram bilen.

Den dvd tingen som følger med er en egen sak ja. Kan kjøpe begge hver for seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...