Erland Skrevet Februar 24, 2004 Share Skrevet Februar 24, 2004 Hvordan er det å justere gule koni, bilen er en 320i touring 89 mod..? Vet ikke hvilket "hakk" de står nå, men kunne tenkt meg litt stivere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 24, 2004 Share Skrevet Februar 24, 2004 Foran justerer du på et ratt på toppen av demperen (visst demperene er av den justerbare typen). Bak må du ta av demperen, eventuelt kun løsne den nede og trykke den helt sammen og vri rundt. Det er ikke bra å justere de for stive. Da er det lett for at de ikke passer sammen med fjærene lenger og det er stor fare for at Konidemperene dine vil ta kvelden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erland Skrevet Februar 24, 2004 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2004 er ingenting å justere på på dempertårne? Må jeg ha av demperen for å justere framme også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 24, 2004 Share Skrevet Februar 24, 2004 Er du sikker på at de er justerbare? Det finnes nemlig begge deler. "Rattet" som du justerer med er løst og settes kun på ved justering (foran). Slik ser det ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erland Skrevet Februar 25, 2004 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2004 Det er ingen mulighet for justering på toppen av demperen framme, ble fortalt at det var gule koni på hele bilen.... skiftet nettop fjører og demperen framme klarte jeg bare å "dra" ca 2 cm opp, og den var tung og holde.. visst du forstår.. tenkte ikke på og se etter "koni" merket framme, demperen er så og si "usynlig"... Hvordan justerer jeg bak da.. Hvilken vei skal jeg vri, og hvordan vet jeg at den er i "Hakket"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 25, 2004 Share Skrevet Februar 25, 2004 Fordi om det er "gule Koni", så er det ikke sikkert de er justerbare.. Når det gjelder bak så trykker du demperen helt isammen og vrir underdelen med klokken for å få den stivere. Det er ikke noen hakk du skal stoppe i. Siden bolten skal i igjen kan du i praksis skru min. en halv turn om gangen. Visst du prøver på bilen finner du nok ut av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erland Skrevet Februar 25, 2004 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2004 ok, takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå