Gå til innhold

Justering av Gule koni?


Erland
 Share

Anbefalte innlegg

Foran justerer du på et ratt på toppen av demperen (visst demperene er av den justerbare typen).

Bak må du ta av demperen, eventuelt kun løsne den nede og trykke den helt sammen og vri rundt.

Det er ikke bra å justere de for stive. Da er det lett for at de ikke passer sammen med fjærene lenger og det er stor fare for at Konidemperene dine vil ta kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen mulighet for justering på toppen av demperen framme, ble fortalt at det var gule koni på hele bilen.... skiftet nettop fjører og demperen framme klarte jeg bare å "dra" ca 2 cm opp, og den var tung og holde.. visst du forstår.. tenkte ikke på og se etter "koni" merket framme, demperen er så og si "usynlig"...

Hvordan justerer jeg bak da.. Hvilken vei skal jeg vri, og hvordan vet jeg at den er i "Hakket"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om det er "gule Koni", så er det ikke sikkert de er justerbare..

Når det gjelder bak så trykker du demperen helt isammen og vrir underdelen med klokken for å få den stivere. Det er ikke noen hakk du skal stoppe i. Siden bolten skal i igjen kan du i praksis skru min. en halv turn om gangen. Visst du prøver på bilen finner du nok ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...