Gå til innhold

Motortype


jakob
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilken motortype er det i en -01 320d? :oops:

Jakob

(klippet fra et annet inlegg)

Visst du ser til venstre på denne siden under Teknisk/Modellguide finner du de ulike E kodene. E kodene gjelder for karroseriet, motorene har litt andre betegnelser.

_________________

Frode H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(klippet fra et annet inlegg)

Visst du ser til venstre på denne siden under Teknisk/Modellguide finner du de ulike E kodene. E kodene gjelder for karroseriet, motorene har litt andre betegnelser.

_________________

Frode H.

Men det hjelper ikke jakob så lenge det ikke står noen dieselmotorer oppført der... Derimot så kan du se på http://www.bmwccn.no/nor/kapittel2/tekdata/tekdata_motor.htm og da finner du under Dieselmotor: M47 2.0 DOHC-16v/R4 E39-E46.

320d er levert i to utgaver, M47 og M47N der førstnevnte er på ca 1950ccm og 136hk, sistnevnte er på ca 2000ccm og 150hk. Jeg tror, men husker ikke 100%, at 2001-modellen er 150hk-utgaven, som skal være merkbart sterkere enn 136hk-utgaven som jeg har. Det er ofte overlapping når det kommer nye motorer, jeg regner med at ny motortype ikke blir introdusert samtidig på alle markeder, ihvertfall var M47 i bruk til 2001, mens M47N ble tatt i bruk i 2000, altså 2 års overlapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...