Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 318is coupe fra -99. Er det noen som vet om denne er senket noen få mm fra fabrikken? Har en kompis som påstod at den var originalt senket 20mm. Syntes dette hørtes merkelig ut, da det ikke ser slik ut for meg. Noen som har peiling?? :?

Ønsker å kjøpe meg senkesett(bare fjærer), og fant noen på Autospar til 1299,-. Er disse noe tess, eller finnes det bedre(og kanskje billigere) noen andre steder?

Skrevet
Har en 318is coupe fra -99. Er det noen som vet om denne er senket noen få mm fra fabrikken? Har en kompis som påstod at den var originalt senket 20mm. Syntes dette hørtes merkelig ut, da det ikke ser slik ut for meg. Noen som har peiling?? :?

E30 318is kom med M-tech understell som standard, mens E36 318iS visstnok hadde det som ekstrautstyr. Ergo finnes de både med og uten M-tech understell.

M-tech senker normalt ca. 15 mm.

Ønsker å kjøpe meg senkesett(bare fjærer), og fant noen på Autospar til 1299,-. Er disse noe tess, eller finnes det bedre(og kanskje billigere) noen andre steder?

Hvilket merke? Og du bør nok bytte dempere også. Spesielt om du har tenkt å senke mye...

Skrevet

Hmmm....har M-tech, så da er den vel senket litt da:)

Vet dessverre ikke merket på fjærene, sto ikke på siden deres. Men disse senker 40mm, hadde håpet jeg skulle slippe å kjøpe dempere, blir litt dyrt :oops:

Hadde forresten et slikt sett til 2999,- på tilbud. må vel vurdere dette!

Kan det påføre skade hvis jeg ikke bytter dempere?

Skrevet

Du sparer lite ved å kjøpe de billigste fjærene. Prisforskjellen til kvalitetsfjærer (H&R, Eibach o.l) er veldig liten.

Og som gr skriver, så bør du skifte demperene også. Bilen vil bli dårlig å kjøre med nye stivere fjærer og gamle slitte dempere. Det er også stor sjanse for at de gamle orginaldemperene vil ryke etter kort tid når du skifter til senkefjærer.

Det beste er et komplett senkesett (fjærer + dempere), da dette ofte er satt sammen for å passe ilag.

Skrevet

Eiker har vel bare det der Ventura-opplegget.

Tror ikke det blir noe særlig dyrere å handle Bilstein, H&R eller Eibach. Spesielt ikke om man er BMWCCN-medlem, da får man 10-15% rabatt på de nevnte merkene. Altså sparer man inn medlemsskapet og mer på et komplett senkesett...

Skrevet

Jeg betalte 4000,- (inkl. frakt) for 4 Bilstein Sprint dempere fra Auto-Trio. Dette var med BMWCCN rabatt, tror den er på 10%.

4 gode fjærer koster vel ca. 2000,-

Skrevet

Dersom man vil ha noe som er litt billigere har GS Bildeler komplett sett fjærer og dempere til 3990,- + mva - evt. BMW CCN-rabatt. De har også justerbart til 7990,-. Dette er APEX.

• 1 month later...
Skrevet

Rons Skrevet: Man Apr 26, 2004 21:24 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Back again, men kan man få tak i 30-30senking til e36?

Hvis ja, eventuelt hvor? fant kun 30-15 40-40 osv

Har du vert inne på Eiker Motorshop ? Har mange TÜV godkjente senkesett og fjærer der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...