Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det og bytte instrument panel? På min 316i e36 sitter det klokke der det vanligvis sitter turteller og forbruksmåler. Vil bytte og sette dit en fra en e36 318i. Men hvordan går det? Er det bare og plugge i kontaktene bak eller må jeg sette i nye deler i bilen? Har hørt at elektronikken ligger der så det skal bare være og bytte ut. Men vil høre andres synspunkter før jeg går til innkjøp.

Skrevet

Elektronikken skal være på plass, så i prinsippet er det "bare" å skru ut det instrumenthuset, demontere klokka, sette på turteller og koble denne for deretter å skru instrumenthuset på plass igjen.

Hvor mye jobb dette er aner jeg ikke. Jeg har aldri skrudd E36, og er heller ikke av de mest fingernemme når det kommer til slikt, så jeg måtte nok ha att av kvelden for min del. De som er flinke til å skru, og kanskje har gjort dette før på en E36 vil sikkert ikke bruke mer enn en times tid :?:

Skrevet

Bytta hele "huset". Var ikkeno problem. Gjorde det på et kvarter. Eneste som blei rart var at nåla på forbruksmåleren stiger til maks da jeg slår på tenninga. Noen aning om hva dette er?

Forresten, er ikke så fingernem sjøl, så litt stolt av at jeg klarte det så raskt :P

Skrevet

Det er jo ikke så lett for den å vise antall liter per 100km når bilen står stille. Da måtte det vært som på båter, liter per time. ;-)

Derfor skal det altså være slik. Hvis den fungerer under kjøring er alt i orden.

• 2 years later...
Skrevet

Gs bildeler vil ha 3200,- for et slikt instrumentpanel med turtallsmåler. Finnes det muligheter for å få tak i en enkeltstående (uoriginal)turtallsmåler og koble den til istedet, å spare pengene?

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...