joppe Skrevet Mars 10, 2004 Skrevet Mars 10, 2004 Hvordan er det og bytte instrument panel? På min 316i e36 sitter det klokke der det vanligvis sitter turteller og forbruksmåler. Vil bytte og sette dit en fra en e36 318i. Men hvordan går det? Er det bare og plugge i kontaktene bak eller må jeg sette i nye deler i bilen? Har hørt at elektronikken ligger der så det skal bare være og bytte ut. Men vil høre andres synspunkter før jeg går til innkjøp.
Erik E30 Einum Skrevet Mars 10, 2004 Skrevet Mars 10, 2004 Elektronikken skal være på plass, så i prinsippet er det "bare" å skru ut det instrumenthuset, demontere klokka, sette på turteller og koble denne for deretter å skru instrumenthuset på plass igjen. Hvor mye jobb dette er aner jeg ikke. Jeg har aldri skrudd E36, og er heller ikke av de mest fingernemme når det kommer til slikt, så jeg måtte nok ha att av kvelden for min del. De som er flinke til å skru, og kanskje har gjort dette før på en E36 vil sikkert ikke bruke mer enn en times tid
joppe Skrevet Mars 10, 2004 Forfatter Skrevet Mars 10, 2004 Bytta hele "huset". Var ikkeno problem. Gjorde det på et kvarter. Eneste som blei rart var at nåla på forbruksmåleren stiger til maks da jeg slår på tenninga. Noen aning om hva dette er? Forresten, er ikke så fingernem sjøl, så litt stolt av at jeg klarte det så raskt
Hakon Skrevet Mars 10, 2004 Skrevet Mars 10, 2004 Stiger og blir borte? Slik er det orginalt..hvertfall på min..så faller den ned igjen etter noen sekunder
Gunnar Skrevet Mars 10, 2004 Skrevet Mars 10, 2004 Det er jo ikke så lett for den å vise antall liter per 100km når bilen står stille. Da måtte det vært som på båter, liter per time. Derfor skal det altså være slik. Hvis den fungerer under kjøring er alt i orden.
joppe Skrevet Mars 11, 2004 Forfatter Skrevet Mars 11, 2004 Fant ut det selv. Den kom ned igjen da jeg begynnte og kjøre
Nilsen Skrevet April 25, 2006 Skrevet April 25, 2006 Gs bildeler vil ha 3200,- for et slikt instrumentpanel med turtallsmåler. Finnes det muligheter for å få tak i en enkeltstående (uoriginal)turtallsmåler og koble den til istedet, å spare pengene?
Joachim ///Cabriolet Skrevet April 26, 2006 Skrevet April 26, 2006 det var svinedyrt. dra på en hugger, kan ikke koste mange 100 lappene for et slikt instrument.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå