Gå til innhold

BMW M6 er på vei!


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Det har lenge versert rykter om at det vil dukke opp en M-utgave av den nye 6-serien (E63), og spionfotografer mener nå å ha fått bevist mistankene. Dermed står vi kanskje foran den første BMW M6 noensinne (ja, jeg vet om M635CSi).

m6_1.jpg

m6_2.jpg

Interiøret skal være preget av M-merker, f.eks i turtelleren, mens bilen utvendig ikke ser ut for å være en ferdig M-utgave. Frontfangeren skal være M, men ellers ser den ganske "vanlig" ut. Som ferdig M-utgave skal den få fire eksosrør og dypere sideskjørt.

Motoren sies å være en V10 på 5.5 eller 5.8 liter, og den skal yte ca. 550hk. Girkassen vil være en 7-trinns SMG-kasse, og kreftene vil fordeles via en bakdiff med egen oljekjøler. 0-100km/t er forventet å gå unna noe under 5 sek, og (ubegrenset) toppfart er uviss, men speedometeret går til 330km/t...

Men toppen på kransekaka blir kanskje lyden? - Rødmerkingen skal etter sigende starte på 8200 rpm, og en N/A V10 på 8000 rpm ++ har vel aldri vært feil? :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEFTIG!! :twisted:

Men 5,5-5,8 liter med 550 hk, det er ikke i en evt. M6 CSL det da tro? Slik at "vanlig" M6 får samme motor som M5 (Concept)?

Dermed står vi kanskje foran den første BMW M6 noensinne (ja, jeg vet om M635CSi).

Men da er det ikke den første! :wink: M635CSi, het M6 i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 5,5-5,8 liter med 550 hk, det er ikke i en evt. M6 CSL det da tro? Slik at "vanlig" M6 får samme motor som M5 (Concept)?

Det ville kanskje vært logisk, men M6 blir nok både tyngre og dyrere enn M5. Dermed må man ha noe å lokke med, som f.eks mer pulver og bedre prestasjoner...

Men da er det ikke den første! :wink: M635CSi, het M6 i USA.

Virkelig?

Jaja... der borte har de jo alle slags rare greier, og alt går nesten på utstyrsnivå... 325is, 328is... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville kanskje vært logisk, men M6 blir nok både tyngre og dyrere enn M5. Dermed må man ha noe å lokke med, som f.eks mer pulver og bedre prestasjoner...

Er vanlig 6er tyngre enn vanlig 5er også (samme motor)? Har ikke data foran meg nå, men dersom du har det i hodet så...

Virkelig?

Jepp! I Japan også - se http://www.bmwccn.no/nor/kapittel1/m/mbilene_m6.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville kanskje vært logisk, men M6 blir nok både tyngre og dyrere enn M5. Dermed må man ha noe å lokke med, som f.eks mer pulver og bedre prestasjoner...

Er vanlig 6er tyngre enn vanlig 5er også (samme motor)? Har ikke data foran meg nå, men dersom du har det i hodet så...

Nei, jeg er ikke sikker, men tror nye 530i veier ca. 1500kg, mens 645Ci veier noe over 1600kg. Er usikker på 545i. På den annen side har nok 6-serien en del mer utstyr som standard...

Virkelig?

Jepp! I Japan også - se http://www.bmwccn.no/nor/kapittel1/m/mbilene_m6.htm

Og det med lavere effekt... Dårlig. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til den store forskjellen med og uten kat på biler fra den tiden er vel at de ikke var konstruert for kat, og når den da settes på så strupes effekten vesentlig. Men f.eks. en 318i som er konstruert for å ha kat vil ikke ha ytelse vesentlig ulik en 318i konstruert for ikke å ha kat. (Snakker selvsagt om samme type/generasjon motor - i dette tilfellet blir det vel M40.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...