Gå til innhold

Diameter enderør


gravity-
 Share

Anbefalte innlegg

Dersom det er ovalt så vil du ikke finne noe mål som kalles diameter, dette finner du kun på en sirkel. Måten å oppgi dimensjon på et ovalt eksosutblås er Bredde x Høyde.

Dersom innvendig diameter er 2" så blir dette temmelig nært 5cm ja. 5,08cm for å være nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2" kan godt være frem til bakpotta, men enderøret tror jeg er mer (i bredden). Tror det er kun enderøret som er ovalt (men er ikke heelt sikker).

Jeg hadde nemlig store problemer med å finne en blank og fin endestuss som passa på min 320ia, og de største hos BilXtra/Biltema går opp til 54mm. Klarte til slutt å få på en, men det med ganske kraftig modifisering av både enderøret og den nye endestussen. Men det ble bra. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2" kan godt være frem til bakpotta, men enderøret tror jeg er mer (i bredden). Tror det er kun enderøret som er ovalt (men er ikke heelt sikker).

Jeg hadde nemlig store problemer med å finne en blank og fin endestuss som passa på min 320ia, og de største hos BilXtra/Biltema går opp til 54mm. Klarte til slutt å få på en, men det med ganske kraftig modifisering av både enderøret og den nye endestussen. Men det ble bra. ;-)

Ok. Hvor og hvilken kjøpte du?

Og hva gikk moddinga ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en oval sak hos BilXtra. Problemet var bare at alle de der allikevel kun var runde "innvendig", der man skulle tre de på.

Enderøret stakk litt langt ut originalt, og endestussen bygde enda en god del lenger ut, så først av alt saga jeg av flere cm av enderøret på bilen. Da passa jeg på å sage jeg på skrå innover fra toppen og ned. Var noe greier inni den nye endestussen nede der som kom i veien, og ved å sage slik omgikk jeg det.

Etterpå satte jeg den i en tvinge og klemte den en god del flatere i bakkant slik at den passa bedre på et ovalt rør. Det skulle en del til der, så det var greit å ha en fastskrudd kraftig tvinge tilgjengelig. Pass på å legge noe mellom metallene slik at det ikke blir stygge merker.

Tror ikke det måtte mer til, men jeg måtte sage av enderøret noen ganger for å få det perfekt.

Før

aap.sized.jpg

Etter

aau.sized.jpg

Definitivt en av de beste eksteriørmodene jeg har gjort for 200,- og 20-30 minutters fundering+arbeid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...