Gå til innhold

Hengerfeste 3 serie Touring: Original/uoriginal?


Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har bruk for hengerfeste, og vil selvfølgelig ha et som er avtagbart.

Har sjekket priser hos BMW og det ligger på ca. 12000!!.

Er man medlem i BMWccn, så får man litt rabatt på deler, verksted eller både og. Best ut kommer Tronrud bil (Østlandet) med 15% på både deler og verksted (Med andre ord sparer man inn medlemskont. på en vanlig service). Det var litt forskjell også hos Tronrud: Drammen ca. 10000, Hønefoss 9.300! Da begynner det å bli aktuelt...

MEN, grunnen til at det er så helsikes dyrt i utgangspunktet er at det ikke er lagt opp noen kabler om ikke det er bestilt når bilen ble levert ny. Dermed må man koble helt fra lysbrytern og bakover.

Spørsmålet er da: Er det noen som har erfaringer med å få dette installert av noen som ikke er BMW verksted/forhandler? Hva kostet det og funker det?

Hos Autozentrum sa de at de hadde vært borti 2-3 branner der årsaken var uorginalt montert hengerfeste. Litt skummelt om det er fakta.

Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brann som følge av uoriginalt montert hengerfeste synes jeg høres like (u)sannsynlig ut som brann som følge av uoriginalt stereoanlegg, men hva vet jeg...

Prisene har jeg ikke peil på. Har aldri hatt hengerfeste engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har montert en del fester de avtagbare er ca 3g så dyre som de med fast kule. har du ryggesensor må du ha avtagbar kule for ikke og få prob. med sensorene. men du må ha et dyrt ledningsnett for ikke og få feilmeldinger på pærevarslern det sitter en boks på h. side foran ved fotbrønnen. og det skal vere noen rele greier og bokser som mont bak men det følger god mont anvisning med. uorginal kontra orginal: spiller ingen rolle finn det billigste bmw lager ikke egne fester de bruker utenforstående produsenter. som feks bosal.vbg.monoflex. se litt på utseende enkelhet og hvordan det ser ut når kula er borte. noen er ikke pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...