P.I.B Skrevet April 21, 2004 Skrevet April 21, 2004 Hei... Jeg er på jakt etter klips e.l til å feste frontleppa mi med... Den er i dag skrudd med X antall skruer men jeg tenkte det kunne være mer praktisk hvis det gikk an å bruke klips e.l slik at den blir raskere å ta av hvis mann skulle rote seg på en feks:skogsvei... Noen tips??? Legger ved bilder :
Gunnar Skrevet April 21, 2004 Skrevet April 21, 2004 Liker godt den bilen din jeg gitt. Har så sansen for E36 Touring når de er litt senka og med pene felger. Men til saken... Får du hånda under leppa når bilen står på asfalt? Hvis du gjør det så tror jeg at jeg ville forsøkt meg med vingemutrer fra undersiden, altså bolte fra oven. Du må i såfall finne på en konstruksjon som holder bolten helt fast slik at du slipper å holde igjen med skiftenøkkel inni fangeren... Med vingemutre vil det ikke ta deg lange tiden å løsne leppa og slenge den baki bilen.
P.I.B Skrevet April 21, 2004 Forfatter Skrevet April 21, 2004 hmmmm.... det hørtes ikke så dumt ut Og joda... jeg får hånden under leppa ja - så det går nok muligens greit med vingemutrer. Det skal jeg sjekke ut (rart jeg ikke har tenkt på det før hehe) Takk gr Og takk for at du liker bilen min Jeg har også sansen for E36 Touring. Er liksom litt oppbrukt med "oppjassa" Coupe eller Sedan E36'er. Derfor ble det Touring denne gangen.
Rons Skrevet April 21, 2004 Skrevet April 21, 2004 Må si meg enig med gr, likte den bilen veldig godt Har sjøl vurdert touring, etter det jeg så nu enda, da fikk jeg enda mer på touring, åssn model og pris på en slik?
Gunnar Skrevet April 21, 2004 Skrevet April 21, 2004 Får vel E36 touringer fra rett over 100k nå etterhvert tror jeg. Stort sett 316i/318i/318tds da.
Naitsirk Skrevet April 22, 2004 Skrevet April 22, 2004 Ka heite den frontfangeren? Æ må si at æ likte den rødfarga på bmwèn
Erik E30 Einum Skrevet April 22, 2004 Skrevet April 22, 2004 Ka heite den frontfangeren? Det er standard M-tech/M3-front. Og den nederste spoileren (rød) er sannsynligvis Rieger, en kopi av leppa til M3 GT, men denne er ikke justerbar slik originalen er.
Rons Skrevet April 22, 2004 Skrevet April 22, 2004 Vurdere sterkt å kjøpe en 320 touring t sommern, er disse bilan kaldere om vintern, tanke på at den er større?? samenligner nå med sedan, fortsatt snakk e36... En ting til, er den mye tregere en sedan i aks og fart, tenker på 320! Må være nokså ny bil den nye der, 98 eller? e d satt inn chromnyrer der å?? så jo faktisk ganske bra ut, trudde det ikke sku se så bra ut
Gunnar Skrevet April 22, 2004 Skrevet April 22, 2004 Vurdere sterkt å kjøpe en 320 touring t sommern, er disse bilan kaldere om vintern, tanke på at den er større?? samenligner nå med sedan, fortsatt snakk e36... Næh. Bilen vil jo uansett være kald når du setter deg inni, men når varmen kommer sitter du jo der lufta kommer ut uansett. Kan vel ta litt lenger tid før den er varm helt bak, men man kan jo bare ha bagasjeromstrekk (vet ikke om det er standard?), så blir det en del mindre å varme opp. En ting til, er den mye tregere en sedan i aks og fart, tenker på 320! Små forskjeller.. 0.3 sek eller noe på 0-100.
Erik E30 Einum Skrevet April 22, 2004 Skrevet April 22, 2004 Må være nokså ny bil den nye der, 98 eller? e d satt inn chromnyrer der å?? Faceliften kom vel i 1996, med bredere kant på nyrene, slik denne har, men samtidig fikk E36 også mindre sideblinklys i annet design enn denne har. Og det stemmer at det er kromribber i nyrene på den.
P.I.B Skrevet April 22, 2004 Forfatter Skrevet April 22, 2004 Bilen er en godt utstyrt 96 mod. Det meste som finnes til E36 tror jeg.... Det er faktisk soltak og klima anlegg også. Det er byttet nyrer samt montert angeleyes. Ellers er det komplett M3 styling/lister/speil mm utvendig. Frontleppa er som Erik sier en kopi av den orginale men ikke justerbar. Noen kaller den også en replica.... Og du Erik?? E du "Medaling" som vi si hær æ bor??
Erik E30 Einum Skrevet April 22, 2004 Skrevet April 22, 2004 Bilen er en godt utstyrt 96 mod. Det meste som finnes til E36 tror jeg.... Det er faktisk soltak og klima anlegg også. Det er byttet nyrer samt montert angeleyes. Ellers er det komplett M3 styling/lister/speil mm utvendig. Frontleppa er som Erik sier en kopi av den orginale men ikke justerbar. Noen kaller den også en replica.... Mulig faceliften kom i 97 da? Evt. litt utpå året i 96? Den er godt utstyrt da ja! Jeg velger kopi, dersom den hadde vært klin lik og justerbar, men ikke original BMW Motorsport, da hadde jeg brukt begrepet replica. Regner med du skjønte forskjellen, og ikke tok deg nær av det - touringen din er skikkelig sprek å se til! Og du Erik?? E du "Medaling" som vi si hær æ bor?? Jepp! Og du er trønder du også leser jeg. Siden du vet hvor jeg bor så holder du kanskje til ikke så langt unna selv?
SE Skrevet April 22, 2004 Skrevet April 22, 2004 Ville bare si en ting. Det med å feste leppa med klips er i seg selv veldig lurt siden det bare er å ta den av, men jeg har hørt om et par som har fått leppa frastjålet fordi den er så enkel å ta av. Tenkte bare å si ifra, men syns gr sin ide var kjekk. PS. Sinsykt fet bil. Det må jeg si. Liker spess de felgene, spess siden jeg har sånne selv.
P.I.B Skrevet April 23, 2004 Forfatter Skrevet April 23, 2004 Mulig faceliften kom i 97 da? Evt. litt utpå året i 96? Siden du vet hvor jeg bor så holder du kanskje til ikke så langt unna selv? Faceliften kom vell sent i 96 ja... Langt unna??? Tja det er nok ett lite stykke da. Bor på Melhus jeg. Jeg mener å ha lest på BMWCCN foraet engang at du var fra Meldal skjønner du.... Var bare nyskjerrig Foresten stor aktivitet på BMWCCN's fora men jeg liker ikke det forumet noe særlig godt. Men jeg bruker det litt av og til fordi da...
Frode H. Skrevet April 24, 2004 Skrevet April 24, 2004 Faceliften kom vell sent i 96 ja... Det finnes faktisk 3 typer nyrer til E36. En opp til 1996 En med litt bredere kant i 1996 Og den noe bredere som kom i slutten av 1996 Det er veldig liten forskjell mellom de to første utgavene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå