yxor Skrevet Mai 5, 2004 Share Skrevet Mai 5, 2004 En ny dag og en ny lyd i bilen. Hadde først skumle tanker om girkasse eller clutch, men ved nærmere ettersyn var det en stor del av dekselet over eksosrøret (midt under bilen, ca under bakdørene) som hadde løsna, sannsynligvis rusta i stykker ved festene og knekkt rett av (takker statens vegvesen for salting av veier). Enkleste løsning er jo å fjerne hele dekselet, men det har vel en nytte så det er kanskje ikke så lurt. Noen som har vært borti noe liknende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimer Skrevet Juni 7, 2004 Share Skrevet Juni 7, 2004 Har samme problemet selv. Først tenkte jeg FA**!! Men etter nærmere titt så jeg at plata rundt potta hadde løsna men alikevel står i spenn. Bråker noe jævli! Eneste jeg kan tenke meg er at den er der for å lydisolere. Bruker samme plater (perforerte) på jobben til å lydisolere med ihvertfall. Kan vel ikke bli så varmt at man må ha plate der, ikke sett det på noen andre biler ihvertfall. Men vil gjerne vite om du har gjort noe med det, og hva som skjedde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yxor Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2004 Skruer og muttre hadde rusta helt for jævlig så det ble litt slit, men plata er der enda. Var litt kreativ og fikk festa den i reneste MacGyver stil ved å presse den løse plata sammen med den delen som satt fast, vha skruer, mutter og litt store skiver. Sitter nå som støpt og skaper ingen stygge vibrasjonslyder. (men satser på at de jeg selger bilen til neste gang ikke ser under...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå