madvision Skrevet Mai 10, 2004 Share Skrevet Mai 10, 2004 hjk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rons Skrevet Mai 10, 2004 Share Skrevet Mai 10, 2004 kan jo være mange ting, sjekk vifta og reiman, radiatoren, ring en merkeverk, dem vet sikkert det med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Mai 11, 2004 Share Skrevet Mai 11, 2004 tipper det er termostaten. men du kan jo også sjekke at radiator vifta slår in som den skal. Regner med at du har sjekket kjølevæska. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marjusen Skrevet Mai 11, 2004 Share Skrevet Mai 11, 2004 som sagt, har du sjekket kjøleveska? hadde og HAR det problemet med bilen min at kjøleveska blir borte en stand...så jeg må fylle på i ny og ne. tror den blir borte i den registertingen jeg...blir vått i gulvet også..hehe marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Mai 11, 2004 Share Skrevet Mai 11, 2004 Bilen blir ikke "kok" varm fordi om det er nesten fritt eller veldig lite vann i radiatoren. Du kan sjekke termostaten, evt sjekke om viften funker slik den skal, hadde dette problemet med min bil, skiftet viskositets viften (trur det var det den hete..) å da ble alt bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Mai 11, 2004 Share Skrevet Mai 11, 2004 Bilen blir ikke "kok" varm fordi om det er nesten fritt eller veldig lite vann i radiatoren. trodde kjlevæska var til for å kjøle bilen jeg, men kan jo hende jeg har missforstått..... Jo mindre væske jo lettere vil bilen bli varm, men det er ikke sikkert at det er merkbart før det har forsvunnet ganske mye. Derfor syns jeg det er veldig enkelt å bare glane litt oppi ekspansasjons tanken til kjælevæska før det gjøres noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaySleeper Skrevet Mai 11, 2004 Share Skrevet Mai 11, 2004 Vil tippe at det er termostaten det er noe feil med, hvis kjølevifta går rundt og det er kjøleveske på. Bare prøv og bytt termostat med noen andre som har samme motor og se om det blir bedre.Uansett koste ikke en termostat så mye og er lett og skifte. Du kan jo se etter om det har blitt mye bøy på en kjøleslange slik at sirkuleringen blir hindret. Det har skjed med meg engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mai 11, 2004 Share Skrevet Mai 11, 2004 Sjekk om kjølevannspumpa går,se ned i ekspansjonstanken og gi litt gass da skal det komme en liten stråle ned i der. Men problemet ditt er sannsynligvis viskosekoblingen på kjølevifta di som er gåen. På varm motor så kan du teste det med og stikke en avis inn i vifta,stopper vifta lett er koblingen gåen.Det er en enkel jobb og skifte den en fagmann gjør det på 5 min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rons Skrevet Mai 12, 2004 Share Skrevet Mai 12, 2004 Hadde samma problem som marjusen, æ og noen venner fant ut kor det lækte, det var 2plasser, 4 pakkninger som kosta 20kr, på verkested hadde det kosta 4-5tusen vis ik mer får å skifte disse ut, var ganske mye å gjøre, vi skrudde på bilen i 20minus i en iskald garasje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå