DaySleeper Skrevet Mai 11, 2004 Share Skrevet Mai 11, 2004 Hæi! Er det noen som har kjenskap til Alpina motorer til E30? Har muligheten til og kjøpe en 2.8L 262 hk Alpina motor, Getrag 5 tr. gearkasse, M3 diff. m.sperre/bakoppheng. Er det noen som kan fortelle ca hva som er grei pris for dette? Motoren har gådd 150000km. Er det vanskeligere og sette i denne motoren enn hva det er og bytte en vanlig 325i E30 motor og ledningsnet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Sandvik Skrevet Mai 11, 2004 Share Skrevet Mai 11, 2004 Er det ikke 3,5 literen som er 262 hk? B6 3,5! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaySleeper Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2004 Det er laget av en 3.5 blokk som jeg vet, også er den 2.8. Høres litt rart ut det hele, men 262HK i en 2.8L høres ganske greit ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Sandvik Skrevet Mai 13, 2004 Share Skrevet Mai 13, 2004 Etter det jeg finner ut er 2,8 alpina motoren (i B6 ihvertfall) 210 hk! Hørtes litt mystisk ut den motoren du prater om! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaySleeper Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2004 Så følger det med en trim chip som ettersigene skal yte cd 30HK, (noe jeg synes høres litt mye ut på en chip). Så da er vi oppe i 240HK, men det mangler fortsatt 22HK hær en plass? Resten skal være helt orginalt. Hmm, det er litt forskjell og betale masse penger for en motor som er lik en ganske bra trimma 2.5, enn og betale for en motor som er ganske mye mer overlegen en 2.5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Sandvik Skrevet Mai 13, 2004 Share Skrevet Mai 13, 2004 En M30 motor er nok ganske overlegen iforhold til M20 når det gjelder dreiemoment uansett! Men men, det spørs hvor mye du skal betale for denne motoren! En standard 3,5 M30 motor kan nok få ting til å flytte på seg og til en brøkdel av prisen! Den har ikke så mange hester men den har et dreiemoment som er like høyt som på en 3liter M3 motor fra E36! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaySleeper Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2004 Har funnet ut hvordan dette henger sammen trur jeg. Det er en B6 3.5L som slaglengden er justert på slik at den har blitt til en 2.8L med 3.5L blokk. Så står det en bedrekam i den i tilegg til trimchipen. Har sett noen på nettet fra sverge som hadde akkurat samme systemet, 3.5L blokk som er 2.8L og som yter 262HK. Så det er sikkert gjort en standar vri som har gjort at den blir så sterk. Hadde tengt og gi 20000kr for motor og tilhørende Getrag gearkasse, drivaksling, M3 diff. m.sperre, bakoppheng, ledningsnett, trimchip, Alpina instrument panel, kjørekomputer og et org Alpina eksosanlegg. Håper no at det er verd det og all jobbinga. Vet du noe om vektforskjellen fra den org B6 2.8L til B6 3.5L blokk. Trur ikke det er så stor forskjel, 3.5L er noen sent lenger, men det er væl laget ganske likt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå