Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

men den kommer med fartssperre på 250 sikkert.

Speedometern i en S65 hviser rundt 360 eller 380 :shock:, men farten er begrenset til 250.

Kan jeg spøre hvor sitter det fartsperre på de BMW og MB bilene?

Skrevet

Di svarte felgene var ikke noe fin.

Kansje jeg skal sjekke med banken om dem har lyst og bytte 318i våres med den modellen dær. hehe.....

Skrevet

Det er på grunn av en eller annen felles avtale de tyske bilprodusentene har gjort, av sikkerhetsmessige årsaker tror jeg. De eneste som ikke gikk med på det var Porsche.

Men jeg tror M3 CSL kunne leveres med sperre på 280 istedenfor 250 dersom man leverte inn bevis på at man kunne håndtere en bil på bane. Mulig de krevde hastighetslisens eller noe. Mener Thorleif har 280 mens Haakon (M3_CSL) har 250.

Skrevet
Det er på grunn av en eller annen felles avtale de tyske bilprodusentene har gjort, av sikkerhetsmessige årsaker tror jeg. De eneste som ikke gikk med på det var Porsche.

Men jeg tror M3 CSL kunne leveres med sperre på 280 istedenfor 250 dersom man leverte inn bevis på at man kunne håndtere en bil på bane. Mulig de krevde hastighetslisens eller noe. Mener Thorleif har 280 mens Haakon (M3_CSL) har 250.

Du har rett i at CSL kunne leveres med 280-sperre. Haakon sin er sperra på 250, hva Thorleif sin er vet jeg ikke.

MB CLK AMG DTM overholder heller ikke denne avtalen, den er sperra på 320 km/t.

Skrevet

Gunnar, du har rett at min har 280 km/t sperre :D , også at det var en avtale mellom regjeringen og bilprodusentene for å enda ha fri fart i Tyskland.

Jeg tror det er rundt 10 år siden eieren av Alpina hadde en kampanje, for å ha fri fart, og ikke slik som de andre Europeiske landene ha fartsgrense over alt. :D

At SLR og AMG ikke har sperre, kommer vel mer av at McLaren og AMG aldri var med på den avtalen, vedr. 250 km/t sperre. :wink:

Skrevet
Gunnar, du har rett at min har 280 km/t sperre :D , også at det var en avtale mellom regjeringen og bilprodusentene for å enda ha fri fart i Tyskland.

Jeg tror det er rundt 10 år siden eieren av Alpina hadde en kampanje, for å ha fri fart, og ikke slik som de andre Europeiske landene ha fartsgrense over alt. :D

At SLR og AMG ikke har sperre, kommer vel mer av at McLaren og AMG aldri var med på den avtalen, vedr. 250 km/t sperre. :wink:

Tjaa med de fleste AMG'ene har sperre.

Skrevet
Hvorfor tror du det?

MB kjøpte AMG for noen år siden, det er grunnen, du ser Alpina har heller ikke 250 spere.

MB er med i avtalen og MB har kjøpt AMG,men AMG er ikke med i avtalen.

Så det betyr at MB AMG velger selv om de vill ha sperren på eller ikke.

Så setter ikke sperren på de heftigste sportsbilene som SLR og CLK DTM AMG.

Men resten er med sperre som feks. E55,C55 osv.

Men det er en ting jeg ikke skjønner at det sitter Sperre på SL55.

Som jeg har hørt og lest at SL55 AMG har sperre på 250,men jeg har lest gjennom et test der SL 55 er raskest bil blant Lamborgini Murcielago,porsche carrera, Ferrari maranello og Aston Martin(007 bilen) husker ikke hva man kaller den typen for.

Alle de bilene klarer å akselere opptil 300km/t over 30sec, men kunn AMG gjør det under 30Sec.

Hvordan klarer den det sitter ikke det sperre på den?

Og samme med M5 har sett massevis av video der M5 gjør 300km/t uten noen trimming eller modifisering?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...