Gå til innhold

Trekking av seter


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Taxi, ingen anelse.

Man må måle opp fra det gamle trekket, klippe til og sy det sammen.

(logisk nok)

Men jeg tviler på at man har lyst til å håndsy sky/skinn, så da burde man nok spørre mor / bestemor etter noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve trekket kan nok alltids gå an å lage, men det vil jo ikke bli pent uten de riktige fasongene f.eks på sitteputa, tenker midt i. At det går ned på midten og opp på kantene. Må jo sys noen sømmer der.

Har trukket den ene dørsiden i svart, men er ikke sikker på om jeg liker det eller ikke enda. Det ble litt rart på grunn av fargen, men det kan jo ha med setene å gjøre. Alt skulle jo selvfølgelig vært likt. Men tror nok en eller annen gråfarge hadde stått bedre til resten av plasten på dørene. Får se om jeg får tak i slikt noe sted. De hadde kun rødt og svart der jeg var i dag. Menmen, skal ut og trekke de tre andre dørene også nå. Får heller rive av igjen hvis jeg skal til med alternativ farge. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som du sier, fasongene er den virkelige jobben, der kan jeg nesten ikke hjelpe til så godt.

Det er ikke så lett å se for seg detaljer.

Bilen innvendig: (den nye)

Karbon look trekk (tak, dører)

Svart / Krom interiør

Krom dørhåndtak innvendig / utvendig.

m-tech pedalsett / girspak. (krom)

krom m/ en blanding av kamelon håndbrekk.

Krom m-tech innstegslister.

Har jo ingen anelse om det blir noe fint, hehe :]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. :)

Hmm. Slik så det ut før:

Img_3256.sized.jpg

Nå ser det ut slik:

Img_3271.sized.jpg

Ble vel igrunnen ålreit, men sliter med å få det skikkelig i enden av armlenet. Pokkers drit...

Har det forøvrig slik på den døra jeg tok først, høyre fordør:

Img_3274.sized.jpg

Men da jeg tok den andre fordøra slo det med at armlenet også var mulig å gjøre noe med, og at det sikkert ville blitt mye penere. Noe jeg synes det ble... Så får vel i gang i morgen igjen, men det er sinnsykt vanskelig å få det pent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut det du hadde gjort der.

Visst du vil ha hele dørtrekket sort finnes det en egen lakk for slikt, det kalles vinyllakk visst jeg ikke tar feil. Jeg lakket dørtrekkene mine i den første bilen min med slik lakk og det ble faktisk meget bra. Holdt godt gjorde det også. Det som er alfa omega med slik lakking er grundig rengjøring. Det er viktig å få vekk all polish og dritt som er smurt på dørtrekkene fra før.

Når det gjelder setene er det vel enklere og billigere å få tak i et brukt skinninteriør. Ser for meg at det fort blir dyrt å få trekt opp de gamle setene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, det ser bra ut de fleste steder, og med dørene igjen, men i enden av armlenet har jeg seriøse problemer med å få det pent. Den skal liksom gå helt rundt der. For det første er det vanskelig å feste det på undersiden av armlenet, og for det andre er det umulig å strekke det nok til å unngå masse overflødige greier. :(

Ses ikke så godt på bildene, for de er så mørke, men se her:

Image1.jpg

Menmen, får se hva jeg gjør med det. Må kanskje til å klippe og sy. :o

Visst du vil ha hele dørtrekket sort finnes det en egen lakk for slikt, det kalles vinyllakk visst jeg ikke tar feil. Jeg lakket dørtrekkene mine i den første bilen min med slik lakk og det ble faktisk meget bra. Holdt godt gjorde det også. Det som er alfa omega med slik lakking er grundig rengjøring. Det er viktig å få vekk all polish og dritt som er smurt på dørtrekkene fra før.

Du tenker nå hele dørsidene? Plasten altså... Vet ikke om jeg vil ha det svart. Blir kanskje litt voldsomt?

Når det gjelder setene er det vel enklere og billigere å få tak i et brukt skinninteriør. Ser for meg at det fort blir dyrt å få trekt opp de gamle setene.

Dyrt nok med brukt skinninteriør også. For dyrt for meg nå for tiden ihvertfall. Og ikke minst veldig vanskelig å få tak i. Vet ikke om Neonene kom med skinn, så da er det vel rimelig umulig å få tak i noe som passer perfekt bak. Forseter går alltids, for de skal ikke være tilpasset sidene. Bare å modde understellet litt.

I USA er det noen som putter i Viper-seter foran, men de koster jo en smule, og er vanskelige å få tak i. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og for det andre er det umulig å strekke det nok til å unngå masse overflødige greier.

Har du prøvd med varmepistol/hårføner?

Menmen, får se hva jeg gjør med det. Må kanskje til å klippe og sy.

Det er bare å kaste seg i det gr, må man så må man.. :)

Du tenker nå hele dørsidene? Plasten altså... Vet ikke om jeg vil ha det svart. Blir kanskje litt voldsomt?

Tenker på hele dørsiden ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Hei

Det finnes produkter for å farge om interør i biler som gir veldig bra resultater. Fargestoffet binder seg til akinn, PVC/skai, andre myke plastmaterialer, hardplast og metal. Produktene er fabrikkgodkjent og i brukes av Ford Motor Company ifm produksjon, reparasjon, og vedlikehold av Ford i US, Canada og Mexico

Sjekk link URL annen tråd (alt+w)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...