copper Skrevet Mai 20, 2004 Share Skrevet Mai 20, 2004 Skal "utsmykke" BMW'en min med M-striper, og lurer på om noen har fargekodene til disse 3 supre M-fargene. Kan noen hjelpe meg der ? MVH Copper BMW325i - E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 20, 2004 Share Skrevet Mai 20, 2004 >BMW -> #113 Red > #114 Lt. Blue > #115 Dk. Blue > The above are the original Glasurit paint colors for motorsport striping on the BMW special edition bikes. Yes, they had them as early as '78, before there were any "M" cars. >Uni-Color > 353 Red > 5002 Lt. Blue > 4000 Violet > The above are colors that an area paint shop used to paint M-stripes on a race car years ago. Supposedly a standard paint code. >Pantone > Pantone Process Blue > Pantone 268 > Pantone Warm Red > The above are codes use in printed media, which is all the editors of the M-Newsletter apparently wanted anyone to know about. For those that are interested, the ///M colors are:For painting - Blue -Violet Glasurit/BMW 4000 Light-Blue Glasurit/BMW 5002 Red Glasurit/BMW 353 For printing - Blue: Pantone Process Blue Purlpe: Pantone 268 Red: Pantone Warm Red These color specifications are compliments of Kelly Wollenburg, the newsletter guru and Editor in Chief of the Golden Gate Chapter. Tror også du kan få M-striper fra det originale BMW M sortimentet (dekaler), ihvertfall slike som går bare på bakskjermen på E30 M3er... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
copper Skrevet Mai 20, 2004 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2004 Glimrende. Takker for hjelpen. Skal nok finne noe som er i nærheten uansett. Er ikke så veldig nøye at alt blir helt 100%. Men nå er jeg jo langt på vei. MVH Copper BMW 325i - E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 20, 2004 Share Skrevet Mai 20, 2004 Begge to har oppgitt de samme kodene for lakk og print, så de er nok ganske nære BMW-fargene. Hvis lakkeringsverkstedet har BMW-kodene kan de jo gå for de heller. Da burde det bli riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mai 21, 2004 Share Skrevet Mai 21, 2004 Tror også du kan få M-striper fra det originale BMW M sortimentet (dekaler), ihvertfall slike som går bare på bakskjermen på E30 M3er... E30 M3 hadde ikke på bakskjermen, den hadde på skrå over nesten hele bilen. E36 (M3 lightweight - USA-versjon av M3 GT) hadde på høyre bakskjerm og venstre forskjerm, ikke ulikt det Thorleif har på CSLen. Løpsversjonene hadde en annen variant, men det var et målflagg (sort/hvitt) som gikk over til M-fargene: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
copper Skrevet Mai 21, 2004 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2004 Fine bilder. Jeg kommer til å kjøre brede striper mer diagonalt på bilen, for at de blir enda mer fremtredende. Bedre at stripene er fremtredende enn selve bilen MVH Copper BMW 325i - E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mai 21, 2004 Share Skrevet Mai 21, 2004 Siden du har en E30 så ville jeg personlig valgt å få det mest mulig likt slik løpsbilene av E30 M3 hadde. Starter ved venstre forskjerm og går på skrå slik bildene viser og går videre ned til høyre bakhjul. Bilder av taket og høyre side av bilen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 21, 2004 Share Skrevet Mai 21, 2004 Det var denne jeg tenkte på: Det er mulig det ikke fantes slike "originalt", men jeg synes det er kult slik. Litt mer elegant og ikke fullt så fremtredende som når de går over taket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mai 21, 2004 Share Skrevet Mai 21, 2004 Ah! Jeg tror ikke noen av DTM-bilene hadde det slik, men de fantes i mange varianter, flere uten M-striper i det hele tatt, så det er godt mulig noen hadde den varianten også. Edit: Ved nærmere ettersyn så tviler jeg på at dette er en variant som er originalt, for på venstre bakskjerm (der M-stripene heller i riktig retning) så er rekkefølgen på fargene feil. Er fullstendig enig i at denne varianten var stilig, og litt mindre fremtredende. Rett og slett litt mer moderne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
copper Skrevet Mai 24, 2004 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2004 Takker for mange kule bilder, og jeg håper min blir litt i nærheten av E30'ene på disse bildene. Jeg lurer på en annen ting. Denne "Warsteiner" reklamen. Har noen peiling på hvor man kan få tak i en slik ?? Har vært inne på Warsteiner sine websider, og leter fortsatt, men hvis noen har noen tips er jeg takknemlig. Hvis noen har flere bilder av E30 med M-striper, er det bare å "fyre" dem inn her. Fint med inspirasjon. MVH Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
copper Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2005 Hei igjen. Tenkte jeg bare skulle hive inn et bilde over hvordan bilen ser ut nå. Ikke helt ferdig ennå, men er godt på vei. Bruker bilen hardt på bane, og har det kanonartig. Skal forsøke å komme meg til Rudskogen i juni.... Bildet er tatt i Sigdal på isbane - Fotograf: Ove Kvam. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Såg bra ut det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
copper Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2005 Takk for det Har ennå litt igjen før jeg er helt fornøyd. Skal hive på en vinge, og se om jeg får skjørt. Trenger litt plass til reklame Bilen skal uansett brukes på de treff jeg får tid til å delta på. Bilen er laget for moro, og det er en prioritert oppgave å delta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå