Gå til innhold

Brukergalleri, ide om å finne fram


aceex
 Share

Anbefalte innlegg

Hva med og legge Brukergalleri i en liste uten bilde, helst slik at alle kommer fram og vi finner den vi leter etter litt raskt.

Hvis dette går ann men ikke fjern det som er nå for det er bra, men et alternativ til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert det, men problemet slik det er nå er at alle kan endre navn på galleriet sitt, og da vil ikke linkene fungere. Vurderer å endre litt på rettigheter og greier i galleriet, men vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg endrer brukernavnet mitt, vil da også albumet endre navn?

I såfall er det en liten utfordring å lage en liste der alle brukerne med album er listet opp, men det er sikkert mulig å få en php til å lese ut fra databasen. For det er jo bare en liste med alle brukerne som har galleri det spørres etter, og uten bildet som representerer galleriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg endrer brukernavnet mitt, vil da også albumet endre navn?

Nope. Det er to helt forskjellige biter software, det er det som er problemet. Ellers kunne jo forumet visst at en bruker hadde galleri og lagt opp en link i profilen eller hvor som helst, men det er ingen måte forumet kan vite det på slik det er nå.

I såfall er det en liten utfordring å lage en liste der alle brukerne med album er listet opp, men det er sikkert mulig å få en php til å lese ut fra databasen. For det er jo bare en liste med alle brukerne som har galleri det spørres etter, og uten bildet som representerer galleriet.

Det ville ikke vært vanskelig å få php til å liste opp alle dirrene i albums-dirren, men problemet er at alle album ligger i samme albums-dirren - selv om de er underalbum av et annet album, om du skjønner. Det er ikke delt i albums/brukergalleri/brukernavn/underalbum, alt er i albums.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Det er to helt forskjellige biter software, det er det som er problemet. Ellers kunne jo forumet visst at en bruker hadde galleri og lagt opp en link i profilen eller hvor som helst, men det er ingen måte forumet kan vite det på slik det er nå.

OK! Litt synd - man kan jo legge inn link til galleriet i signaturen sin selvsagt.

En annen ting er at man ikke kan sette inn linjeskift på feltet for hvilken bil man har, dersom man vil legge til flere biler. Haakon har dette i signaturen sin, sannsynligvis fordi man ikke kan sette inn

-tag.

Det ville ikke vært vanskelig å få php til å liste opp alle dirrene i albums-dirren, men problemet er at alle album ligger i samme albums-dirren - selv om de er underalbum av et annet album, om du skjønner. Det er ikke delt i albums/brukergalleri/brukernavn/underalbum, alt er i albums.

Ah, da blir det litt verre ja. Det er bare koblinger fra albums-dirren til brukergalleriene som får galleriet til å vise undergallerier. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Det er to helt forskjellige biter software, det er det som er problemet. Ellers kunne jo forumet visst at en bruker hadde galleri og lagt opp en link i profilen eller hvor som helst, men det er ingen måte forumet kan vite det på slik det er nå.

Ny ide!

Nederst i hvert innlegg så er det jo knapper for profil, PM, e-post, ICQ, AIM, MSN, Yahoo og hejmmeside. Hva med å føye til en knapp for album der, så må brukerne manuelt legge inn URL (www.bmwguiden.no/album/?id=ALBUM-USERNAME). Foreløpig har jeg valgt å legge inn URL til mitt album fra WWW-knappen.

Siden det ikke går automatisk så burde brukerne blitt oppfordret til å benytte dette feltet* når man har fått tilbdelt album.

*Enten en ny album-knapp, eller WWW-knappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...