M6 Power Skrevet Mai 24, 2004 Skrevet Mai 24, 2004 Har en M6 som kun har gått 142000 km.Bilen hadde kun gått 132000 km Juli 2003.Bilen har stått i en samling og vært lite brukt fram til Juli 2003.Jeg har nå kjørt på bilen ca 10000 km og har i det siste hørt en del støy fra registerkjede spesielt hørbart på tomgang.Er det kjedet som allerede er slitt ,eller kanskje det holder med å bytte kjedestrammer?I og med at bilen har stått så mye tidligere kanskje strammeren begynner å bli slapp ved daglig bruk?Har hørt at det er vanlig å bytte kjede til dobbelt men det er en kostbar affære.Takknemlig for svar ,tips evt.hva et bytte av kjedet ville koste?Lurer også på om det er fare for at kjedet kan ryke evt.hoppe over en tann ved bruk?Skal på Rudskogen til helgen og da er det liksom et must å ha med M6.Skal selvfølgelig ikke bruke bilen på bane bare utstilling.
Remy Sandvik Skrevet Mai 24, 2004 Skrevet Mai 24, 2004 Har du prøvd å byttet olje på motoren? Ellers kan du sikkert prøve å bytte strammeren, fordi å få byttet registret er svindyrt! Så jeg vil nok ha prøvd de løsningene som ikke koster så mye først!
M6 Power Skrevet Mai 25, 2004 Forfatter Skrevet Mai 25, 2004 Ja det er nok lurt.Jeg har byttet til Pennsoil Racing i dag 25-50.Ble vel ikke så mye bedre men får prøve å bytte strammer også.Synd det ikke er dobbelt kjede slik som på M5 3.6 og 3.8.Veldig dumt siden bilen ligger for salg på autodb.com!Takk for svar.
Remy Sandvik Skrevet Mai 25, 2004 Skrevet Mai 25, 2004 Ja det er jo ikke akkurat et salgstriks at motoren skraller å bråker. Jeg har vært borti at strammeren på s14 motorene ikke er så bra, der bytter de den ut med en fra en s52 motor! Men en strammer koster ikke all verden så det er vel verdt et forsøk! Lykke til!
M6 Bjørn Skrevet Juni 22, 2004 Skrevet Juni 22, 2004 Registerkjede er desverre en svakhet på denne motoren,i England feks.blir man anbefalt og bytte kjede på 100"miles(160"km) Og da er det best og bygge om til dobbelt kjede,originalt er det enkelt kjede og det er nemlig det som er svakheten. Bytter man kjede må man også passe på og få byttet drevene også i tillegg til kjedestrammer! Er vel ikke noe fasitsvar om når man bør skifte kjede, men når man begynner og få ulyd fra registeret er det absolutt på tide.... Vet att i England er dette en 1500£ jobb og da er det sikkert enda litt dyrere i Norge.
hypolisot Skrevet Juni 22, 2004 Skrevet Juni 22, 2004 hvordan hørest slik støy ut? har i det siste hørt litt tikke lyder når bilen går hører det nesten ikke på tommgang men kommer på 2-3000 . Hører det ikke inne i bilen men bare når vinduer eller dør er åpne. er en 5 serie foresten, noen som aner hva noe slikt koster og bytte?
M6 Bjørn Skrevet Juni 25, 2004 Skrevet Juni 25, 2004 Registerstøy høres ut som en raslende lyd når du gir litt gass. Hvilken motor har du 12v eller24v? Tikkelyd kommer jo helst fra ventilene,på de gamle motorene(12v) så kan jo dette justeres.Noe som skal gjøres på faste intervaller.Eller når tikkingen blir for høy,litt tikkelyd skal det tross alt være på en gammel motor.
hypolisot Skrevet Juni 25, 2004 Skrevet Juni 25, 2004 er en 24 v. har en raslelyd når eg gir gass men fant ut at registerkjeden og alle ventilene var byttet for 2 år sidan så kjeden bør vel holde?
M6 Bjørn Skrevet Juni 25, 2004 Skrevet Juni 25, 2004 Ok,sjekk om de byttet kjedestrammeren.Viss den er dårlig kommer det nemlig raslelyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå