muller33 Skrevet Juni 7, 2004 Share Skrevet Juni 7, 2004 har en 1988 mod 530 og lurer på om det er påbudt med katalysator på denne det er montert men vil gjerne fjerne den hvis jeg ikke får problem ved EU kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Juni 7, 2004 Share Skrevet Juni 7, 2004 Hvis det er katalysator på bilen orginalt, så skal den ikke fjernes. Går jo fint ann å gjøre det for det da, men kan nok bli noen spørsmål ved en kontroll.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 7, 2004 Share Skrevet Juni 7, 2004 Kom ikke kravet om katalysator i 1989 da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
muller33 Skrevet Juni 7, 2004 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2004 Får vel bare prøve å se om det blir reaksjon når skal til EU kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 7, 2004 Share Skrevet Juni 7, 2004 Kom ikke kravet om katalysator i 1989 da? Mener det ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Juni 7, 2004 Share Skrevet Juni 7, 2004 Kan nok stemme at det etter norsk miljølov ble krav om katalysator på alle biler fra -89, men tror fortsatt at det er påbudt med katalysator på bilen hvis det er på den orginalt selv om den er eldre en -89. Er 73,893% sikker på dette.............(tror jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Juni 8, 2004 Share Skrevet Juni 8, 2004 Kan nok stemme at det etter norsk miljølov ble krav om katalysator på alle biler fra -89, men tror fortsatt at det er påbudt med katalysator på bilen hvis det er på den orginalt selv om den er eldre en -89. Er 73,893% sikker på dette.............(tror jeg) Ove Kvam, som frekventerer BMW CCN sitt diskusjonsforum jevnlig fjernet katalysatoren på sin -88 318i, uten å få noen problemer på EU-kontroll. På sin nåværende -89 318iS har han beholdt katalysatoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 8, 2004 Share Skrevet Juni 8, 2004 Pirk: Ove sin 318is er 1990-mod, ikke 1989. Tror ikke 318is kom før i 1990 heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Juni 8, 2004 Share Skrevet Juni 8, 2004 Jeg legger meg flat! Du har helt rett når det gjelder Oves iS, og jeg tror også det stemmer med iS generelt. Poenget var vel uansett at med en 88-modell så går det geit å fjerne katalysatoren, all den tid kravet kom i 89. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 8, 2004 Share Skrevet Juni 8, 2004 Svenskene har forresten 1989 modeller av 318is, men denne har M40 motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 8, 2004 Share Skrevet Juni 8, 2004 Svenskene har forresten 1989 modeller av 318is, men denne har M40 motoren Hehe. Det har vel amerikanerne også. 318is, 325is, 520is, 525is osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Juni 8, 2004 Share Skrevet Juni 8, 2004 Ok da..kanskje jeg har feil. Jeg spurte for en tid tilkake en som jobber med godkjenning av biler på biltilsynet nettopp om dette med fjerning av katalysator på " eldre" biler. Mulig han bare var litt sær, og sa at dette ikke var lov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 8, 2004 Share Skrevet Juni 8, 2004 Det er ikke sikkert du tar feil. Det kan være noe i det med at visst bilen har hatt kat orginalt så er det ikke lov å fjerne den, selv om bilen er eldre enn 1989... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Juni 8, 2004 Share Skrevet Juni 8, 2004 Som sagt, Ove Kvam hadde kat på sin -88 318i, fjernet den, og fikk ingen problemer på f.eks. EU-kontroll siden kravet kom i 1989. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Juni 8, 2004 Share Skrevet Juni 8, 2004 Eu kontroll er en ting, mye rart som går igjennom der. Biler med for stor motor osv. Mange ting som er lett og overse...... Men som sagt... mulig jeg har feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå