RCS Skrevet Juni 8, 2004 Skrevet Juni 8, 2004 Hei Jeg har en E39 528ia 1996 modell. I denne bilen er der orginalt installert en gsm telefon som bruker de gammle sim kortene. Kjøpte nylig et kontantkort og tenkte jeg kunne la være å knipse ut brikken og sette i hele kortet... Dette funka dårlig. Noen som har noen ideer om løsning? RCS
sdfdsfds Skrevet Juni 8, 2004 Skrevet Juni 8, 2004 Så de gamle simkortene er ikke like? Jeg trodde de var like bare at de satt fast i det store kortet.
RCS Skrevet Juni 8, 2004 Forfatter Skrevet Juni 8, 2004 Jeg trodde også disse var like... Det kan jo være at disse telefonene er litt "trege" å ta kortene? Mener at det er vanskelig å få kontakt med simkortet... Om dere har erfaringer så legg inn noen ord! Takker RCS
Kure Skrevet Juni 8, 2004 Skrevet Juni 8, 2004 Gamle simkort er ikke helt like nye, men du ser ikke noe forskjell. Forskjellem minns jeg ligger i brikken på kortene, husker ikke helt hva det var.... Men dette skaper sort sett ikke problemer for telefonene. Det hender at noen nye telefoner ikke takler gamle simkort, men alle telefoner skal takle nye simkort. Men det er jo alltid unntak..... Kan rett å slett hende at simkort leseren på Bmw telefonen din er dårlig, eller at den trenger en rens. Eller telefonen har andre feil.....
joppe Skrevet Juni 12, 2004 Skrevet Juni 12, 2004 Kortene er stort sett like, men de gammle kortene hadde ikke på langtnær like stor lagringsplass som de nye. Jeg synest det virker merkelig at det ikke virker. Men ta en telefon til de du har det nye simkortet fra og hør med dem
Marjusen Skrevet Juni 12, 2004 Skrevet Juni 12, 2004 heia folkens... gamle kort og nye kort er faktisk ikke like nei...det er forskjell på spenningen over simkortet...dvs at nye simkort funker ikke i gamle telefoner, og gamle simkort funker ikke i nye...desverre marius
bmw_fl Skrevet Juni 12, 2004 Skrevet Juni 12, 2004 da min tlf gikk til helvete tok eg i bruk ein gammal mobil der du måtta ha helekortet inni... eg tok da den lillebrikken teipa dein til kortet å det gikk. men har du problemer så ring kanskje telenor eller nokia etc...
Sagen Skrevet Februar 24, 2005 Skrevet Februar 24, 2005 Bra gammel tråd dette, men er det noen som har funnet noe løsning på dette probl? Sliter med nøyaktig det samme selv nemlig. Kjøpt Netcom Tvillingkort, og får opp Kontroller sim-kort i displayet. Forsøkt med et annet kort som jeg vet er ok, men samme resultat....
John H Skrevet Februar 24, 2005 Skrevet Februar 24, 2005 Min far har en 520 97 mod. med innebygd gsm telefon, han har tvilling kort fra telenor, puttet bare hele kortet i uten å ta ut det "lille".. funker helt fint det vertfall..
Trøndern Kim Skrevet Februar 24, 2005 Skrevet Februar 24, 2005 Jeg har e39 med orginaltelefon. Skaffet meg telenor tvillingkort å satte inn.. ca ett år siden-altså ny type! Funker annenhver gang for meg !!! Altså hver gang jeg setter meg i bilen må jeg slå av og på tlf for å få det til å funke.. Hvet ikke hvorfor det er sånn men.. Har ikke giddet å undersøke noe mer for det virker jo. Delvis hverfall
Kjell Arne Skrevet Februar 24, 2005 Skrevet Februar 24, 2005 Har tvillingkort til min og det funker helt fint!
bjalle Skrevet Februar 24, 2005 Skrevet Februar 24, 2005 De kortene som ikke virker i kortleseren under telefonen virker som regel i kortleseren i bagasjerommet (svart boks øverst til venstre) kortet settes inn bakfra går fint med litt tålmodighet.
huldra66 Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Takker Bjalle De kortene som ikke virker i kortleseren under telefonen virker som regel i kortleseren i bagasjerommet (svart boks øverst til venstre) kortet settes inn bakfra går fint med litt tålmodighet. Jeg har prøvd det hele har testet omtrent 10 sim kort fra Netcom og ikke F... om noen funker gamle som nye. Har fått forklaringer om for mye minne i nye kort,feil spenning 3.6v kontra 5v Har hatt Telenor kort som virker annen hver gang. Snakket med teknisk kyndig på Bavaria (BMW forhandler i rogaland) og fått besjed om telefon er for gammel og gammel type kort kan ikke lenger skaffes. Sa opp tvilling abonnemanget i går etter test av flere gamle kort hos Netcom før jeg sjekket dette forum Fikk nytt tvilling kort i dag Tenkte først det virket for dumt med en til kortleser men sjekket likevel. Tror du ikke F...enskapet funker på samtlige kort nye som gamle HURRA Hvorfor er det bare en i Norge som vet om denne leseren ??? og hvorfor er det en ekstra leser?? Hilsen Terje ( med telefon i bilen )
kølle Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 har også tvilling kort i min e39 samme kort som jeg har brukt i flere andre bmw-er ,, aldri noe som fusker der
Toro Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 På min E39 funker kun leseren i bagasjen. Den ligger øverst til venstre over forsterkeren og cd veksleren. Kun 2 muttere for å få den ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå