RCS Skrevet Juni 8, 2004 Skrevet Juni 8, 2004 Hei Jeg har en irriterende vibrasjon under pådrag fra 0-50km\t på min 1996modell 528iA. Bilen har automat. Dette skjer om antispinn står på eller av... Noen her som har erfaringer? Kan det være gummiforingen i forkant på kassen? Mellom kassen og akslingen... RCS
Gunnar Skrevet Juni 8, 2004 Skrevet Juni 8, 2004 Vet egentlig ikke hva det er, men kan fortelle at jeg hadde kraftige vibrasjoner ved lav hastighet et par ganger på min tidligere 320ia. I likhet med ditt problem så forsvant vibrasjonene/ristingen når man kom opp i hastighet. Begge gangene var det hardyskiva. Den første gangen var den helt ferdig (morken), den andre gangen hadde bilen vært på verksted, og de hadde hatt ute girkassen. Da de monterte den igjen hadde de tydeligvis hatt dårlig tid, for da vi heisa opp bilen oppdaga vi at 2 av 3 skruer i hardyskiva manglet, og den siste som satt igjen hang og slang... Alt dette var kraftigst i lav fart. Tror egentlig ikke det var merkbart så høyt som i 50km/t, men det kan jo være. Var enkelt å sjekke på E36 ihvertfall, men vet ikke hvor lett tilgjengelig den er på E39.
RCS Skrevet Juni 10, 2004 Forfatter Skrevet Juni 10, 2004 Jeg har misstanke om at det er den skiven fremme mot gearkassen. Jeg vet fra gammelt av så var dette en standard ting på E30. Tingen er at bilen har vært inne på verksted ( Ikke bmw ) men de mente det så bra ut... De sjekket vel mest den bak. For å komme til må du ned med eksosen... Litt knotete da der er mangen plastdeksel under bilen som må demonteres også. Takker for svaret. RCS
Diesel power Skrevet Juni 11, 2004 Skrevet Juni 11, 2004 Hadde samme problem. Viste seg¨å være hardykoblingen. Var faktisk satt på feil vei , den hadde blitt byttet før jeg kjøpte den.
RCS Skrevet Juni 12, 2004 Forfatter Skrevet Juni 12, 2004 Hardykoblingen er den som er fremme med gearkassen...? Noen snakker om den bak ved akslingen?? Takker for tipsene. RCS
Diesel power Skrevet Juni 12, 2004 Skrevet Juni 12, 2004 Sitter mellom girkasse og mellomaksling. Skal utjevne de små rykningene som oppstår ved endringer i hastighet på NDE giraksel. Den passer og tåler å bli montert gærn vei, for den skal jo også ta opp krefter ved reverse. Men liker ikke x ant. 1ooo km den veien. Og man belaster som regel aksel mest ved framdrift, det gjør ihvertfall jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå