Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en slags rumlelyd fra bakaksel/bakhjul når jeg kjører sakte i brå sving. F.eks i rundkjøring. rundt 10-30 km/h. I stor fart er det helt tyst.

Har tenkt på bakhjulslagerene men har hørt at da vil det være en konstant rumlelyd hele tiden. og ikke bare i svinger.

Vanskelig å beskrive lyder, høres ut som en "Hul rumlelyd" som er litt ujevn.

Noen som har noen ideer om hva dette kan være??

Skrevet

Symptomer på at bakhjulslagrene begynner å bli gåen ja. I hvertfall hvis lyden/rumlingen kommer vekselsvis når du kjører slalom på veien. De skaper da som regel lyd bare den ene veien du svinger.

Skrevet

På min forrige E36 Coupe så hadde jeg også tendensen til slik rumling som du beskriver. Jeg bytte bakhjulslagrene men lyden var der fortsatt. Det viste seg til slutt at det var de noe skeivslitte Falkendekkene mine som ga ifra seg så mye hjulstøy at jeg holdt på å bli gal. Byttet dekk og den ble helt stille.

Jeg kjørte da på 225-40 - 18"

Skrevet

Jeg kjører på 225 40 R17, men de er helt nye, og lyden var der på vinterdekka også.

Noe erfaring med hvor mye verksted tar for å bytte lager? Har lager liggenes men det er jo den drittjobben å bytte de for en med hobbyskru utstyr i garasjen.

Skrevet

Tror prisen for bytte av hjullager bak ligger på ca 2000 kroner, men det er bare jobben.

Skrevet

Når det er hjullageret pleier rumlingen å bli kraftigere jo fortere man kjører, men den kan godt variere i svinger...

Synes uansett at det er litt rart hvis du ikke har lyden over 30km/t...

Skrevet

Er du helt sikker på at det kommer bakfra på bilen. På min er det nemmelig løs innmat på katalysatroen og av den grunn kommer det romlelyder på tomgang, men det gir seg når jeg gir på. evt kanskje du har løs innmant i bakrepotte.

Det er nok mest sansnynlig som de andre sier.

Skrevet

Slitte hjul lager kan lage lyd kunn i svinger, alt etter hvor slitte de er.

Etterhvert som de blir mer slitte får du en mer konstant rumle lyd....

Det er iværtfall min erfaring :?

Skrevet

Jeg fikk bytta et hjullager bak på min forrige E34 i april, det betalte jeg 1800 kr for hos bmw(bilsalongen i skien)! Mitt hjullager laget bare lyd av og til da det begynte å bli slitt, men de siste ukene så begynte det å brumme ganske bra selv når jeg kjørte rett fram! Jeg kjørte vel ca i 7-8 månder fra jeg høte at det var noe som lagde lyd til at jeg fikk det bytta(trodde først det var dekkstøy)! Det var deilig å kjøre igjen etter det ble bytta, helt stille(bortsett fra brumminga fra eksosanlegget(sebring)) :)

• 2 weeks later...
Skrevet

er usikker på den lyden ja. Lyden er værre når jeg rygger og svinger også faktisk. Skal det være stor slakk i diffen da? Kan jeg teste det med å løfte ene siden på bilen og ta tak i hjulet å kjenne f.eks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...