yxor Skrevet Juni 28, 2004 Skrevet Juni 28, 2004 Hei. Noen som vet av en plass i trondheim hvor de er gode til å balansere felger? Har litt problemer med mine, og det virker som om de tar veldig lett på det på noen plasser. Har også hørt om forskjellig kvalitet på maskinene. Har iallefall fått flytta de beste felgene foran, slik at det er minimal vibrasjon i rattet. (Den er verst ved 60 km/t og 80-90 km/t.) Men er vel ikke bra i lengden med dårlige felger bak heller....
P.I.B Skrevet Juni 28, 2004 Skrevet Juni 28, 2004 Hvor store felger er det snakk om?? Jeg har brukt Tempe Dekkservice endel ganger fordi vi har prosenter der igjennom jobben. De skal ha "peiling" der i hvertfall. http://www.tempedekk.no/
Gunnar Skrevet Juni 28, 2004 Skrevet Juni 28, 2004 Si til de du gjør det hos at de skal være nøye.. De fleste er utrolig kjappe når de balanserer, og er ALDRI nede i 0. Da er det i såfall bare flaks. Som regel pleier de å godkjenne felgene med rundt 20g avvik. Men har du problemer selv med minimalt avvik kan det tenkes at du har andre feil - hjulstilling og foringer og slikt. Det kan uansett hjelpe å få felgene balansert mens de står på bilen. Det er en del biler man nesten MÅ gjøre det på, men ikke alle dekksjapper kan gjøre det.
yxor Skrevet Juni 28, 2004 Forfatter Skrevet Juni 28, 2004 det jeg antok ja.. at de godkjenner et altfor stort minsteavvik.. får mase litt mer neste gang. vibrasjoner er så å si lik null med vinterdekk med stålfelg, så tror feilen ligger i felgene. ikke store felger det er snakk om heller.. standarddimensjon med 15 tommer på 205-60 dekk.
Gunnar Skrevet Juni 28, 2004 Skrevet Juni 28, 2004 Kan være de har gjort feil også. Fikk igjen to av mine felger (som da var 16" Azev A) med nye dekk en gang, og de var helt håpløse. Da hadde dekksjappa balansert på feil program eller et eller annet tull. Balansert lettmetallsfelgene som stålfelger eller noe slikt lurt...
318iAT Skrevet Juni 28, 2004 Skrevet Juni 28, 2004 Hvis du nettopp har fått de avbalansert ville jeg gått tilbake og bedt de ta det en gang til, men hvis ikke, bare forklart at du har problemer med vib og bedt de om å være nøye, hvis det fremdeles er vibrasjoner etter det ville jeg sett på foringer ol.
sn|per Skrevet Juni 28, 2004 Skrevet Juni 28, 2004 Hva er det som er akseptabelt avik egentlig? Jeg har en skade i den ene felgen min (17") som ga 25g avik..Er det for mye?
Kjetil 323i E36 Skrevet Juni 28, 2004 Skrevet Juni 28, 2004 yxor: Jeg ville brukt Hanebo og Sortvik. VELDIG gode erfaringer i fra dem. Ellers er vel Tempe et alternativ. Wheele ville jeg holdt meg langt unna. DÅRLIGE erfaringer i fra dem, og er ikke den eneste.
Gunnar Skrevet Juni 28, 2004 Skrevet Juni 28, 2004 Hva er det som er akseptabelt avik egentlig?Jeg har en skade i den ene felgen min (17") som ga 25g avik..Er det for mye? Kommer helt an på. Har ikke hatt problemer med 20g avvik på BMW selv, men med 50-60g på et (eller begge) forhjulene var den helt på tur.
Remy Sandvik Skrevet Juli 3, 2004 Skrevet Juli 3, 2004 Det kan jo også være høydekast i dekket, da blir det ikke like greit å balansere det bort!
Gunnar Skrevet Juli 3, 2004 Skrevet Juli 3, 2004 Ja, det kan godt være, men det bør absolutt dekkfolkene gi beskjed om. Det er jo noe de kan se. Men han kan jo evt. be noen sjekke skikkelig om det kan være tilfelle.
bjalle Skrevet Juli 6, 2004 Skrevet Juli 6, 2004 skal være 0 på forhjulene uansett, alt annet er dårlig jobb ,jeg jobber på en besinstasjon og har erfaring med dette og kan bruke opp til 20 minutter på å få ett hjul i 0.Bak kan 5 g aksepteres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå