mAZE Skrevet Juni 28, 2004 Share Skrevet Juni 28, 2004 Lurte på om det var noen av dere som vet hvordan jeg kan få ordnet så jeg får ut de 190hk som det egentlig er i 525ia'n. I min er det bare 125Hk ettersom det er den 525ea greia, men regner med det er samme motor. Går litt for treigt til jobben om dagen.. Har ikke akkurat så veldig god greie på motor kan en vel si. Men, det har vel noen av dere?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Sandvik Skrevet Juli 3, 2004 Share Skrevet Juli 3, 2004 Jeg visste ikke at E39 ble laget med økonomimotor? Vet de gamle ble det(2,7m/125hk), der var det vel toppen som laget store begrensinger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 3, 2004 Share Skrevet Juli 3, 2004 Han skriver jo at det er snakk om en E28... E39 har aldri kommet som e... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Sandvik Skrevet Juli 3, 2004 Share Skrevet Juli 3, 2004 He he, ja det ser jeg nå Jeg har sikkert bra sett på at han trodde at den skulle bli 190 hk! De er jo bare 150 hk i E28! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Juli 3, 2004 Share Skrevet Juli 3, 2004 Hva betyr "E" i bmw-sammenheng egentlig? Vet det betyr innsprut på audi men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juli 3, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2004 Er på en e28 ja.. Har en e39 også, men den er bra slik den er. Kom ikke e28 med mer enn 150hk? Trodde motoren i e28 og e30 var de samme jeg. Men, så feil kan man ta. Samme det. Uansett, er det mulig å gjøre så jeg da får 150hk ut av den motoren som sitter i bilen min uten å gjøre noe voldsomt. "e" er vel en slik økonimi greie eller noe???? Går ikke så voldsomt billig allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Sandvik Skrevet Juli 3, 2004 Share Skrevet Juli 3, 2004 Vet du om det er en M20 eller en M30 motor? I E30 fikk man en 325e, og det var en 2,7 liter M20 med 125hk. 525i i E28 er en M30 motor på 150hk. Men hvis det er en M20 motor mener jeg at det skal være nok å bytte til en 325 topp. Hviken årsmodell er denne bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juli 4, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2004 Har ikke peiling på om det er en m20 eller m30.. Men, det er ihvertfall en 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Sandvik Skrevet Juli 4, 2004 Share Skrevet Juli 4, 2004 Da er det nok en M30 motor! Jeg vet ikke hva som er forskjell på de motorene. Kanskje du skulle få tak i en 2,8 eller en 3,5 og sette i bilen istedenfor:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juli 5, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2004 Ja, er jo en ide det, men det koster jo litt da. Dette er egentlig bare jobb bilen min, så det er begrenset med hvor mye penger jeg gidder å legge i det, men du vet kanskje om en motor? Hadde jo ikke gjort noe å sjekket opp litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Juli 27, 2004 Share Skrevet Juli 27, 2004 du hekje klart å fått tak i en lavkomprimert 2.7 da? en amerika/canada versjon med "liten"seksar m20. du ser d veldi godt ved siden av en "stor"seksar! men den bilen heite 528.. å få effekt utav den motoren ekje godt! d lettaste må vell bli turbo eller kompressor. med henvising til veldi lav komp: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juli 27, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2004 Hei 528i e28, nei det er en 525. Står nå ihvertfall det i vognkortet.. Har lagt den ut for salg.. Den ligger under Kjøp&Salg. Der ligger det også en link til AutoDB.no der bilen er med bilder av motor.. Du kan jo ta en titt på den der og si hva du tror det er. Men, som sagt, det står ihvertfall 525ea i vognkortet. Har faktisk ikke tenkt over om den er mindre enn en annen sekser. Sikkert fordi jeg ikke visst at det fantes.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juli 28, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2004 Jaså, så det var en liten sekser ja.. Har det noe å si eller? Ombygd? Vet ikke jeg. Er sikkert byttet motor kanskje da, men som du sier, det er litt rart, for både i vognkort og på bilen stor det jo 525ea.. Hmm, rart.. Men, det er ihvertfall godt drag i bilen uansett til å være en gammel sekser og automat.. Og den bruker jo ikke en dråpe olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Juli 28, 2004 Share Skrevet Juli 28, 2004 veldi grei motor d dær! snill på bensin å gode greier! stemmer nåkk med vognkort å bil! men vanligvis hadde amerika utgaven nåkre vannvitti store/stygge støtfangara! europa utgaven til 525i var utstyrt med "stor" seksar. står 2,5/2.8 på innsugsmanifoilden. såg ellers ut til å ver en fin bil! åssen er d med rust da? tårn, jekkefester, bensin påfyllings "kassa"? har en kompis som sterkt vurderer en slik bil, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2004 Bilen er helt grei den... Rust finnes det faktisk nesten ikke.. Da sa jeg nesten. Noe er det jo, litt på dører, og bakskjermene. Ikke noe som ikke lar seg gjøres noe med. Skulle ta det i sommerferien, men har liksom ikke rukket det. Ble visst huset som fikk oppussing i år. Jekkefestene er bra, men jeg ble anbefalt av han jeg kjøpte den av å ikke bruke de, fordi de var visst dårlige på alle de gamle e28'ene. (Noe jeg ikke kan gå god for...) Bensin påfyllings "kassa" er bra. Du får få han til å kontakte meg... TLF 91712848. Kan ta flere bilder og sende på mail om dette er interessant. Har digital kamera så det er gjort i en fei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå