Naitsirk Skrevet Juli 2, 2004 Skrevet Juli 2, 2004 er takluken svak på bmw, eller skjer dette med de fleste bilene?
SE Skrevet Juli 2, 2004 Skrevet Juli 2, 2004 er takluken svak på bmw, eller skjer dette med de fleste bilene? Er for det meste på BMW E36 det er snakk om. Har ikke hørt så mye om at andre BMW modeller har hatt store problemer. Når det gjeller andre merker så kan jeg ikke si jeg vet om noen som har noen konkrete problemer, men det er nok masse dårlige takluker der ute. Hører mye om biler der taklukene lekker mye osv, men vet ikke hvilke merker som har problemer med det. Vet bare at jeg har hørt lite om at takluker på BMW har mye problemer med lekasje. Er kanskje andre som har noe mere erfaring med andre merker eller vet noe mere. Jeg for min del har ikke hatt noe annet enn BMW.
Naitsirk Skrevet Juli 2, 2004 Skrevet Juli 2, 2004 har en kompis som har en E30, og han har problem...
iSmannen Skrevet Juli 2, 2004 Skrevet Juli 2, 2004 Absolutt alle takluker får problem med alder ved neglisjert vedlikehold. Det er som det blir påpekt flere ganger her, SÆRDELES viktig at man smører opp luka med jevne mellomrom. Jeg ville tro at her i vestnorge bør en smøre hvert annet år for at det ikke skal bli baluba med tiden. Når så luka er blitt problematisk er det nok bedre å reparere/bytte enn å smøre opp pga rust o.l. som kommer i vaiere/mekanismen.
yxor Skrevet Juli 2, 2004 Skrevet Juli 2, 2004 Melder meg på i gjengen med lite fungerende takluke. Min vil ikke helt på plass, og vibrere litt av og til under kjøring. Men er nå iallefall tett
iSmannen Skrevet Juli 2, 2004 Skrevet Juli 2, 2004 Melder meg på i gjengen med lite fungerende takluke. Min vil ikke helt på plass, og vibrere litt av og til under kjøring. Men er nå iallefall tett Din trenger nok bare en justering. Snakk med din lokal BMW-pusher så får du en utskrift på hvordan du skal gjøre det fra TIS. Det er gjort på et lite kvarter (justeringa, ikke utskriften ). Jeg kan sikkert maile deg en dersom du trenger.
Gunnar Skrevet Juli 2, 2004 Skrevet Juli 2, 2004 Er enig med iSmannen her. Takluker generelt har akkurat det samme problemet. Ingen av de tåler å ligge å gnikke mot sand og støv over tid, spesielt ikke når fett/smørning er totalt fraværende. Men det kunne nok vært mulig å sperre igjen litt bedre slik at man kunne unngått å få så mye støv/sand nedi mekanismen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå