Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et problem med bilen som er noe klønete nå i sommertrafikken. Jeg kan ikke stå i kø. Bilen koker på tomgang bare den får stått lenge nok, tar ca 15 min. Jeg mistenker viften i motorrommet til å være årsak til dette. Denne viften som blir drevet av viftereimer kan jeg rotere begge veier når motor er avslått, skal det være slik, eller har et feste eller lignende gått i filler? Kan det være en termostat som har blitt ødelagt? Har dette noe med lamdasonden, i såfall skal jeg ut å reparere den nå.

Jeg begynner å bli ganske lei min BMW som snart blir byttet ut med en japaner av ett eller annet slag...det er jo alltid noe som ikke virker.

Bilen:

BMW 318i Touring 92 mod (4 hjul og soltak og som aldri virker...grrr)

Takk for all hjelp på denne!

mikke

Skrevet

Det er nok viskosekoblingen til viften som har tatt kvelden. Det er en vanlig sak på BMW'er og koster ikke allverden. Du kan sjekke dette med avistesten. Klarer du å stoppe viften med an sammenrullet avis, er det viskosekoblingen.

Og ja; du kan rotere viften begge veier med hendene når motoren står stille. Det er viskositetet (eller faktisk skjærkreftene) i oljen inne i koblingen som driver viften.

Skrevet

Det kan ikke være termostaten som er gåen slik at viften ikke kobler inn når det blir for varmt da? Uansett, jeg tar sjangsen jeg MÅ på hytta i dag og ingen verksteder hadde mulighet til å se på dette. Jeg har kjøpt ny termostat i dag og skal bytte den selv når jeg kommer meg på hytta. Kanskje det hjelper kanskje ikke. Da får jeg heller ta den inn på verksted når jeg kommer hjem.

Skrevet

D kan være nokså mye, har skifta ut vannpumpe, radiator, vifte, det var hull i radiatoren, kjør bilen til verkested å få sjekka ut disse tingan!

Skrevet

Du er sikker på at det er viskosekoblingen når man kan stoppe med en avis eller lignende. Jeg greide å stoppe vifen ved tomgang med et sverigekart...teller det hehe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...