Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hello

check engine lampa gikk på idag på min nye 00 320ia

er det farlig å kjøre med (har bare tysk manual)

har lest endel på nettet att den kan slå seg på for nesten alt (tanklokk , lokk på kjølevæska o.s.v )

har også lest att man kan sjekke koden ved å trykke 5 ganger på gassen

med nøkkelen i 1pos ,men det funka ikke.

jeg kjørte rett hjem ,tørte ikke kjøre mer ..

Morten

Skrevet
Har litt på følelsen at det er en del folk med litt eldre biler som rager på dette forumet.
Hmmm.... Kanskje jeg bør bytte bil snart?! Hmmmm.... ;)
Skrevet
Kan ikke si jeg har inntrykk av at det er særlig mye mer nyere biler på bmwccn.no. E30-klanen står sterkt der gitt...

Har det samme inntrykket som deg.

Skrevet
har også lest att man kan sjekke koden ved å trykke 5 ganger på gassen med nøkkelen i 1pos ,men det funka ikke.

Dette er jeg heller ikke sikker på. Dessuten er disse kodene bare et tall som henviser til en feiltabell. Denne må du ha dersom du skal finne direkte årsaken. Hadde Check Engine-lyset mitt kommet på, ville nok jeg også kjørt direkte til verksted for å finne årsaken. Men det er nok ikke noe alvorlig. Det er det skjelden :)

Jeg hadde en Peugeot 605 SV3.0 som dette kom på hver dag. Kjørte rundt med logge-pc koblet til motoren i 3 uker uten at verkstedet fant feilen. Dette kombinert med 1001 andre ting (vindusviskertroll, kortslutning(!) i demperne) har gjort meg til den BMW-fantasten jeg er i dag 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...