Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og skal bytte felger for første gang på bmw'en..Men hvor er "jekkepunktene"? søskenbarnet mitt sa det skulle være noen gummiklosser under kanalene men det eneste jeg ser er hullene sm vannet i kanalene kommer ut av?

Skrevet

Det skal sitte noen runde gummi/plastklosser i kanalene ja, to på hver side, mellom hjulene. De sitter klemt inni noen hull, så det er nok de hullene du snakker om.

De er lette å ta av, så de mangler på ganske mange E36er... Dessuten må man ofte ha de av for å få jekk under bilen, spesielt med senking. Jeg hadde litt trøbbel med min både med vanlig 2t garasjejekk og løftebukk...

Men uansett så er det bare å putte jekken der de klossene har sittet. Tror du skal kunne se at det er forsterket der. Sleng på en treklosse eller noe hvis jekken har litt stort "hode"...

Skrevet

Fant det nå..de gummiklossene hadde falt av..hadde uansett ikke fått garagejekken under med gummiklossene på plass :lol:

Men virker som det er en stund siden felgene har vært av for jeg har ikke nubbkjangs til å få av felgen etter å ha skrudd ut felgskruene..

Skrevet

Kan være de er kilt fast i senteret. Skjedde på min et par ganger.

Er det et fremme eller bak?

Hvis det er bak er det bare å sparke til i overkant (på dekket). Pass på at bilen sitter godt på jekken. Ta løpefart. ;)

Den ene gangen gav jeg opp og måtte bare kjøre til en dekksjappe. Tenkte de hadde noen gode triks eller verktøy eller noe. Trikset var løpefart og karatespark. Det funka på første forsøk, for han var tydeligvis vant med å måtte ta i. :o

Spurte også en mekanikernabo. Han tipset om å skru boltene såvidt løse og kjøre med bilen. Svinge som bare juling, men i lav fart. De måtte gjøre slik på en del lastebiler (Volvo-mekaniker). Men han advarte samtidig litt mot å gjøre det på bilen. Det var helst en siste utvei.

Hvis ikke kan du alltids forsøke litt CRC 5-56 eller lignende, vente en stund og så gi dekket noen dunk i toppen.

Det samme går egentlig for forhjulene, men vær litt mer forsiktig der. Det er skjørere greier, og du må treffe midt i i toppen slik at ikke hjulet svinger.

Men som sagt, det er makt som teller. Prøv gjerne å gi noen gode dunk, sviv litt på hjulet, nye dunk, osv.

Skrevet

Et tips når du skal jekke opp en E36 er å jekke høyt opp bak, da løfter du forhjulet også slik at du kan skifte begge hjulene på samme siden samtidig. Under det bakre jekkepunktet er det ofte bedre høyde også.

Er litt usikker på om dette går på biler med myke orginalfjærer.

Skrevet

Jeg hadde på "5-56" og slo på innsiden av felgen med en gummihammer og da kom den til slutt...så problemet mitt nå er at skruene til kalipperen sitter noe J****. Regner med at jeg må ta av kalipperen for å skifte bremseklossene, eller..?

Skrevet

Fikk høre at jeg bare skulle løse opp den umbrakkoskruen på trommelen for å få den av...nå har jeg løsnet opp den skruen men det er jo klin umulig å få av trommelen? Jeg har banken og slått i en evighet men det er så og si umulig å få den av...Noen tips?

Skrevet

Vel hvis han siste som tok den av ikke har brukt copperfett når han satt den på igjen så er det ofte at det sitter helt jævlig.

Jeg vet at det er vanlig å bruke en sån dritlang og svær skrutrekker, som jeg ikke husker hva heter, til å tvinge den av. Det er helt riktig at det bare er den ubrakoskruen som sitter foran på trommelen du trenger å løsne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...